Comerç local Barcelona

Una de les imatges de la nova campanya comercial de l’Ajuntament. Foto: Ajuntament

“T’ho compro”. Aquest és el missatge de la nova campanya de suport al comerç de proximitat de Barcelona que ha presentat avui el consistori barceloní, i que té el suport de les entitats comercials de la ciutat, coincidint amb la celebració, demà, del Dia Europeu del Comerç de Proximitat.

La campanya, de l’agència creativa Codea, destaca valors com l’atenció personalitzada o el caràcter propi de les botigues de la ciutat amb l’objectiu de fomentar la compra conscient i local. S’interpel·la la ciutadania amb preguntes i respostes com: “Botigues que et saluden pel teu nom? T’ho compro”, “Tot allò que necessites a tocar de casa? T’ho compro”, “Botigues que fan que Barcelona sigui Barcelona? T’ho compro” o “Una botiga de tota la vida? T’ho compro”, entre d’altres. Tot plegat acompanyat de diferents imatges representatives del comerç de proximitat.

Un altre aspecte destacat, amb la voluntat de retre un homenatge als comerços locals, és l’elecció d’una combinació de tipografies inspirades en la cartellera gràfica de diferents botigues de la ciutat. Per fer-ho, els seus responsables han fet una anàlisi de la cartelleria gràfica de la ciutat agrupant-la en diferents categories.

Les imatges es podran veure en suports com banderoles, cartells, autobusos o a través de les xarxes socials a partir de mitjans d’aquest mes, que és quan es farà el llançament oficial d’aquesta acció comunicativa.

“Caràcter propi”

Durant la presentació d’aquesta nova iniciativa, la regidora de Comerç, Restauració i Mercats, Raquel Gil, ha afirmat que “la campanya és un missatge adreçat a tots els veïns i veïnes de la ciutat per posar en valor les decisions que prenem com a consumidors a l’hora de decidir on fem cada compra”.

“Les imatges i les frases que es repeteixen reivindiquen els aspectes del comerç local que donen identitat a Barcelona i contribueixen a mantenir la vida als barris”, afirma Gil, que remarca que el principal objectiu és “destacar aquest caràcter propi del comerç de proximitat i fomentar la compra conscient i local”.

La nova campanya, tal com han explicat des de l’Ajuntament, agafa el relleu de la de ‘Comerços amb cara i ulls’, que va néixer el 2022, amb l’objectiu, també, de promoure el comerç de proximitat de la ciutat, però, en aquell cas, amb el focus posat a la professionalitat i el caràcter propi dels comerciants i restauradors locals.

Dia Europeu del Comerç de Proximitat

D’altra banda, el consistori barceloní ha reiterat avui el seu suport a la candidatura de la ciutat com a Capital Europea del Comerç de Proximitat i se sumarà demà a l’acte organitzat pel teixit comercial a davant de la Sagrada Família per celebrar el Dia Europeu del Comerç de Proximitat. En representació de l’Ajuntament hi participaran l’alcalde, Jaume Collboni, i la regidora Gil. La trobada reunirà representants de diferents institucions i entitats i organitzacions del sector del comerç.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram