Herrera presentant la nova campanya de la Diputació. Foto: Diba
Segons les estadístiques, gairebé el 30% de les persones que visiten la província de Barcelona són catalans. Una realitat que la Diputació constata des de fa temps i que vol fomentar amb una campanya que ha estrenat avui al saló B-Travel, celebrat al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona.
‘Sense anar més lluny’ és el nom d’una iniciativa que busca fomentar el turisme de proximitat i posicionar les comarques barcelonines com a destinació turística d’interès per a un públic “sènior”, tal com ha detallat avui la diputada de Turisme de la Diputació, Ana Herrera. Està adreçada, per tant, a persones d’entre 55 i 70 anys “actives i amb interès per la cultura, la gastronomia i la natura”, tal com detallen des de l’ens provincial. També hi ha la voluntat de fomentar un turisme més sostenible i responsable amb el territori.
“Desestacionalitzar el turisme”
“Cada cop més persones opten per fer turisme sense anar més lluny, redescobrint la riquesa i diversitat del territori”, ha destacat Herrera, que argumenta que, d’aquesta manera, s’ajuda a “desestacionalitzar el turisme”, a més “d’enfortir les economies locals”, així com fomentar una connexió “més autèntica entre visitants i residents”.
Per assolir aquest objectiu, la Diputació ha estrenat un espot publicitari que mostra una parella sènior que viatja per la província. Amb una banda sonora especialment creada per a l’ocasió, l’anunci mostra alguns dels principals atractius de la demarcació, amb escenaris que van des de Mataró fins a Barcelona, passant per Alella, Pont de Pedret i Sant Jaume de Frontanyà, entre altres. De fet, ha estat Susana Martínez, directora creativa de l’agència autora de la campanya, RdC, així com l’actriu Núria Benet, les encarregades d’explicar algunes anècdotes del rodatge de l’espot.
Cal destacar que durant l’any passat es va superar la xifra rècord de cinc milions de viatgers a la província de Barcelona, exceptuant la capital, una quantitat de visites que ja es va assolir el 2023. Per orígens, els turistes estrangers continuen sent majoria, amb el 53,4% del total i el 62,3% de les pernoctacions, tanmateix.
Com és el turisme metropolità més enllà de Barcelona?