Bicis metropolitanes

La presentació de les noves bicis metropolitanes ha comptat amb la presència dels alcaldes de 15 municipis de la regió. Foto: AMB

La nova xarxa de bicicletes compartides de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ja comença a tenir forma. Aquest matí, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, i el president de B:SM, Jaume Collboni, han presentat la infraestructura del servei AMBici en un acte que ha comptat amb la presència de 15 alcaldes dels municipis on s’implantarà inicialment el servei.

Durant l’acte, s’han mostrat el model de bicicleta elèctrica i d’estació que, a principis del 2023, ja es posarà en marxa Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí i Cornellà. Durant els següents mesos entrarà en funcionament el servei a la resta de municipis.

Segons ha explicat Poveda, el servei de bicis respon a “un compromís metropolità” i busca una mobilitat “més neta i saludable”. Alhora, el vicepresident de l’AMB ha assegurat que l’AMBici s’integrarà al Bicing de Barcelona. Això, s’aconseguirà creant “estacions de pont o de transferència dels dos serveis, ubicades en zones limítrofes de Barcelona amb els termes municipals de Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat”. A més, hi haurà descomptes per als usuaris dels dos serveis que sumats, s’espera que arribin als 135.000 abonats.

Per la seva banda, Collboni ha valorat que “amb l’entrada en funcionament de l’AMBici s’eliminen les fronteres físiques entre els municipis metropolitans”.

Així mateix, el regidor del PSC també ha destacat que el servei ha estat finançat amb els Fons Next Generation.

En total, el projecte posarà a disposició dels ciutadans fins a 2.600 bicicletes elèctriques en 236 estacions i estarà integrat al sistema de transport públic col·lectiu de la metròpolis de Barcelona, és a dir, es podrà agafar una bici i després fer transbordament al bus, el metro, el tramvia o el ferrocarril.

Els 15 municipis on arribaran les noves bicis són l’Hospitalet de Llobregat, Badalona, Cornellà de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.

El nou model de bici

Segons ha explicat l’AMB, les noves bicis seran 100% elèctriques. A més, permetran “maniobrar de manera àgil i segura, tot mantenint el control de la bicicleta”.

A més, els vehicles tindran un motor que deixarà de funcionar quan s’arribi als 25 kilòmetres per hora. “Les bicicletes de l’AMBici també disposaran d’una pantalla integrada on es pot visualitzar el nivell de càrrega, activar l’assistència del motor elèctric o apagar-la”, detallen des de l’ens supramunicipal. “Addicionalment, a través de l’aplicació mòbil l’usuari podrà activar o desactivar l’assistència en el moment que faci un lloguer, una pausa o quan torni la bicicleta i es podrà consultar el nivell de càrrega de la bicicleta”, afegeixen.

Finalment, durant el 2023, l’AMB aplicarà una tarifa promocional de 25 euros l’any per abonament, que permetrà 30 minuts d’ús gratuïts per cada trajecte. Després dels 30 minuts gratuïts, costarà 0,50 euros cada 30 minuts. A partir del 2024, l’abonament tindrà un cost de 40 euros l’any, amb els primers 30 minuts a un preu de 0,15 euros. Després dels 30 minuts inicials, costarà 0,50 euros cada 30 minuts.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram