Espais Naturals Delta

Vista de l’estany del Remolar, un dels espais naturals protegits actualment. Foto: Consorci Delta del Llobregat

“Ni un pam més de ciment al delta”. Aquest és l’objectiu de la proposta presentada ahir a l’espai Pomezia de l’Hospitalet per Ecologistes en Acció (EeA) i SOS Baix Llobregat i l’Hospitalet, que volen impulsar la creació d’un Parc Natural i Agrari al delta i la vall baixa del Llobregat.

Actualment, al delta només estan formalment protegits els Espais Naturals, una extensió força inferior a la proposada per Jaume Grau, biòleg i coordinador de Les Agulles-EeA, el nucli comarcal de l’organització ecologista.

“Blindar” el delta

“El 60% de la superfície deltaica ja es troba sota l’asfalt”, remarca Grau, que afegeix que encara estan previstes o en debat noves ampliacions del port i l’aeroport, que ja ocupa la major part del delta, així com plans urbanístics que en total suposaran 135.000 nous habitatges en un territori relativament reduït i exposat des de fa dècades a una cada cop més gran elevada pressió demogràfica.

Per tractar d’evitar una major degradació dels pocs espais naturals que resten o una reducció de l’extensió dels camps de conreu del Parc Agrari del Baix Llobregat, “amenaçat per inversors especulatius”, segons Grau, des de les organitzacions impulsores del projecte es pretén “blindar” els terrenys no urbanitzats, així com conservar i restaurar els ecosistemes actuals i reactivar la producció agrària.

Tot plegat organitzat i administrat a partir d’una gestió activa i coordinada del territori, “a diferència d’ara en què hi ha dos consorcis insuficients i descoordinats”, segons Grau, que va anunciar la pròxima constitució d’un grup de treball per definir els detalls de la proposta i després la presentació d’una Iniciativa Legislativa Popular (ILP) al Parlament.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram