Metro Barcelona

A l’hora punta es reforçarà el servei de l’L1 i L5. Foto: Albert Cadanet/ACN

Comença un nou curs i, segons ha afirmat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), aquest any es “tornarà a incrementar l’oferta de transport públic”.

On hi haurà més busos i trens? La mateixa organització ha explicat que aquest dilluns, a l’L1 i l’L5, les de més càrrega de passatge en l’hora punta de 6 a 10 del matí, hi circulen cinc trens més que fa una setmana i dos trens més que en les mateixes dates del 2020. Així, a la tarda, a partir de les 17 hores, amb el nou curs “circularan cinc trens més que fa un any en la mateixa franja”.

Segons ha explicat Rosa Alarcón, regidora de Mobilitat i presidenta de TMB, l’increment d’oferta es produeix “tot i tenir encara menys usuaris que en el període anterior a la crisi sanitària”. Aquesta decisió, en paraules d’Alarcón, vol fer que la ciutadania vegi el transport públic “com una alternativa eficaç i segura per als desplaçaments diaris”.

El nou servei de bus Xpres

Aquest curs, a més, també servirà per inaugurar un nou servei. Es tracta de la línia semidirecta X1 que entrarà en funcionament el 20 de setembre i que té com a missió fer trajectes de bus quasi sense parades.

El servei enllaçarà el centre de la ciutat amb la plaça de les Glòries i Francesc Macià. “S’inaugurarà així un nou tipus de línia eficient orientada a la captació de nous usuaris del transport públic, que operarà amb la marca XPRESBus i es distingirà pel color negre i la lletra X anteposada al número de línia”, expliquen des de TMB.

“És la gran novetat a la xarxa d’autobusos”, ha dit Alarcón. “Vol donar un millor servei a la ciutadania de l’àrea metropolitana pel fet de facilitar la connexió ràpida amb el centre comercial i de negocis de Barcelona”, ha afegit.