Nusos viaris

Els sis projectes proposen crear espais que prioritzin els usos naturals en zones d’alta concentració de cotxes. Foto: PDU metropolità

El projecte metropolità fa temps que s’ha instal·lat en el discurs de les veus més influents del país. En declaracions al diari Línia, Salvador Guillermo, secretari general de Foment, deia que “actualment les ciutats tenen més importància que els estats”.

El president Pere Aragonès, per la seva banda, en un acte del Cercle d’Economia el passat 16 de juny, assenyalava que “cal tenir present que Catalunya serà capaç de competir globalment si la Barcelona metropolitana competeix globalment”.

Certament, la visió metropolitana existeix. Ara bé, el territori metropolità està estructurat o estem parlant de municipis aïllats? La resposta no és senzilla.

Sigui com sigui, des de fa temps, l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) està treballant en un Pla director urbanístic metropolità (PDU) que té com a objectiu millorar la vertebració del territori.

És en el marc d’aquest pla que la setmana passada l’AMB va presentar les sis propostes més ben valorades per millorar la vida als voltants de sis nusos i cruïlles amb gran afluència de cotxes a l’àrea metropolitana.

Sis equips d’urbanistes van ser els guanyadors i, segons ha informat l’AMB, les seves propostes serviran d’inspiració per al PDU metropolità.

ON SÓN ELS NUSOS?
Per norma general, els sis projectes busquen crear espais verds perquè la ciutadania dels municipis afectats pugui passejar, espais que prioritzin els usos naturals en zones d’alta concentració de cotxes o zones per millorar la connexió entre municipis, com ara Parks&Ride.

D’aquesta manera, el primer dels projectes es durà a terme entre Montgat i Barcelona, al nus de la B-20, la C-31 i l’N-2.

El segon dels projectes se centrarà en la intersecció de la B-10 i la Gran Via entre Barcelona, Sant Adrià de Besòs, Badalona i Santa Coloma de Gramenet.

La tercera de les propostes s’ubicarà entre Montcada i Reixac i Barberà del Vallès, al nus de l’AP-7, la C-58 i l’N-150.

En quart lloc ens trobem amb un projecte que uneix Sant Cugat i Rubí, en el nus de la B-30 amb l’Hospital General.

El cinquè dels projectes se situarà en el marge dret del Llobregat, allà on es troben Pallejà i Sant Vicenç dels Horts, en el nus de l’N-340, l’N-2 i la BV-2002.

L’últim dels projectes reflexiona sobre el nus de la C-32 i l’A-2, a l’altura de Sant Boi de Llobregat i el Prat de Llobregat.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram