Laia Bonet

Laia Bonet és la presidenta de TMB. Foto: Marta Vidal/ACN

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha posat en marxa una sèrie de projectes d’eficiència energètica en el marc del Pla d’Eficiència Energètica, presentat aquest dimarts, i que busca reduir el consum elèctric de la xarxa de metro i bus en 68 GWh l’any i evitar l’emissió de 122.000 tones de CO2.

Entre les principals iniciatives del pla destaca l’aposta per una forma de conducció més econòmica, cosa que vol dir que els mètodes de frenat dels combois “seran més suaus” per tal de reduir el consum d’energia en els sistemes de tracció en un 15%. També s’apostarà per la recuperació d’energia no aprofitada i la renovació del 100% de la il·luminació de les estacions per enllumenat LED de cara el 2023. Amb tot, TMB xifra l’estalvi econòmic en 27 milions d’euros l’any i preveu reduir un 15% el consum d’energia actual el 2030.

“Són xifres importants, ambicioses, però són realistes d’acord amb les mesures que hem desenvolupat”, ha assegurat la presidenta de TMB, Laia Bonet, que ha destacat que la situació actual fa més necessària “l’aposta per l’autoconsum i la recuperació i reutilització d’energia sobrant”.

Per la seva banda, el conseller delegat TMB, Gerardo Lertxundi, ha afirmat que el pla d’estalvi presentat aquest dimarts permetrà situar l’operador “a l’avantguarda de tot l’Estat i d’Europa” en la implementació de mesures d’estalvi energètic.