Avió volant

El soroll dels avions torna a ser preocupant. Foto: Prou Soroll

És un mantra de cada estiu al Baix Llobregat, i aquest de certa tornada a la normalitat que estem vivint, no està sent pas una excepció. I és que el soroll dels avions torna a estar sobre la taula.

En la darrera reunió del Grup Tècnic de Treball del Soroll (GTTR), celebrada a finals del mes de juny, l’Ajuntament de Castelldefels va denunciar que s’està fent un ús excessiu de la configuració diürna no preferent dels vols. Això vol dir que estan havent-hi operacions d’aterratge contínues que passen per sobre de la ciutat, el que ha generat un increment del soroll.

La qüestió és que, segons la Declaració d’Impacte Ambiental, aquesta configuració dels vols, que és la més sorollosa, no ha de passar del 15% del total d’operacions. I l’Ajuntament denuncia que, precisament, des del març se sobrepassa aquest percentatge a bastament. En concret, els percentatges d’ús del març, l’abril i el maig van ser del 52,2%, del 60,6% i del 24,9%, respectivament. Pel que fa al juny, la xifra ascendia al 21,9%.

Es tracta de xifres que estan molt per sobre de les recomanacions i que generen un increment del soroll. Per tot plegat, l’Ajuntament ha demanat explicacions a Aena, que s’ha compromès a encarregar estudis meteorològics, de protocols de canvi de configuració, límits de vents i càrrega acústica sobre el territori per descobrir els motius últims d’aquest increment dels percentatges i posar-hi remei.