Metro Barcelona

El CTESC demana que les noves inversions en transport vagin de la mà de mesures mediambientalistes. Foto: Albert Cadanet/ACN

Transports públics i finançament són un binomi indestriable. És per aquest motiu que dilluns el Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya (CTESC) va fer públic un comunicat en el qual exigia que les administracions complissin amb les seves promeses signades sobre inversions futures en transports metropolitans.

Es tracta d’acords establerts en plans d’infraestructures antics, però que encara no han estat aplicats i que ara han passat a formar part del Pla Director d’Infraestructures de l’àmbit del Sistema Integrat de Mobilitat Metropolitana de Barcelona de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per al període 2021-2030.

“Els imports adjudicats per a la inversió durant el període 2011-2020 han estat de poc més del 18% del pressupostat”, explica el CTESC per afegir que les institucions responsables han d’augmentar “el ritme inversor per acomplir amb el desplegament efectiu de la nova planificació proposada”.

A més de l’ATM, el consell també apunta a la Generalitat en les seves demandes quan recorda la necessitat de fer complir la Llei del finançament del sistema de transport públic de Catalunya. Aquesta és una de les pedres angulars perquè el pla de l’ATM pugui tenir les inversions adequades.

MÉS EXIGÈNCIES
No només en l’àmbit del finançament hi ha exigències a les administracions per part del CTESC. El consell recomana que l’impacte de les millores en transport públic que proposa el pla no vagin en detriment del medi ambient, com així queda palès en el mateix document de l’ATM.

A més, el CTESC considera primordial que hi hagi una millor dels serveis per “captar desplaçaments provinents del vehicle privat que incrementin l’ús del transport col·lectiu”. “Cal desenvolupar carrils bus, especialment a les entrades i sortides de Barcelona, perllongar la xarxa de tramvia i ampliar la mobilitat ciclista”, afegeix.

Per últim, l’ens també proposa que les inversions de Rodalies de Catalunya que es faran fins a l’any 2030 vagin de la mà del Pla metropolità.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram