Autobusos

Els controls de drogues i alcohol a la plantilla de TMB ha estat criticada pels sindicats. Foto: Arxiu

El passat 8 de gener, TMB anunciava que faria controls de drogues i d’alcohol als conductors de la seva plantilla. Era Jacobo Kalitovics, director de la xarxa de bus de la companyia, qui ho donava a conèixer una notícia que va molestar al sindicat CGT en considerar la mesura una manera de posar els “conductors i la plantilla al punt de mira”.

Quasi dues setmanes després, el diari Línia ha pogut consultar els documents de la iniciativa en els quals es detalla com seran els controls que TMB durà a terme. Segons queda recollit, serà una empresa externa qui realitzarà els controls d’alcohol i drogues. Aquest seran “periòdics preventius, planificats o per sospita” i es faran “dintre de les cotxeres, tallers o zones d’inici de servei”.

Alhora, serà aquesta empresa la que posi a disposició de TMB el material per fer les proves i qui donarà al treballador la possibilitat d’un “contra anàlisis en els casos positius”.

“Aquestes proves d’alcohol i drogues hauran de tenir una durada màxima de 10 minuts per persona, en cas de donar positiu s’hauran de repetir al cap de 15 minuts, amb la possibilitat de realitzar un contra anàlisi que haurà de ser resolts en un màxim de tres dies”, indica TMB. Així mateix, les proves positives poden derivar en “un procés disciplinari o judicial”.

Per altra banda, serà TMB qui planificarà els controls que s’hauran d’executar amb un termini màxim de 15 dies després del calendari exigit. “Els controls d’alcohol es faran per aire espirat i els de drogues per mitjans d’empremta dactilar”, diuen des de l’organisme públic.

En total, TMB destinarà 60.000 euros durant el pròxim any en aquesta mena de controls. Així mateix, el contracte es podria prorrogar durant quatre anys per la qual cosa l’empresa municipal acabaria destinant una mica més de 240.000 euros al servei.