Petit comerç

Una comerciant mostra el seu catàleg a una clienta. Foto: Gerard Vilà/ACN

Com un Amazon, però de proximitat i en petit format. Això és el que pretén ser la plataforma de comerç electrònic Cliccat, que s’està començant a implantar a les botigues de Ripollet. Una iniciativa que neix arran de la pandèmia i de les col·laboracions per donar visibilitat al teixit comercial municipal.

“El confinament ens va portar a impulsar la digitalització perquè suposava adaptar-se o morir”, explica Ingrid Vergara, dinamitzadora de la Unió de Comerciants de Ripollet. Per això, l’entitat i altres associacions comercials de Catalunya van unir forces per presentar una alternativa al comerç en línia “que no faci oblidar les botigues tradicionals ni el contacte amb els clients”, afegeix.

A Ripollet hi ha quatre establiments que ja estan venent per Cliccat. “Encara són pocs perquè estem en un procés de presentació i formació als comerços, que implica temps i dedicació”, diu Vergara. I és que fer l’estoc virtual i aprendre a digitalitzar tota la feina que fins ara s’havia fet físicament “és una mica difícil per als comerciants, perquè hi ha gent que es mostra reticent a aquest tema. Però cal fer-los entendre que tot avança cap aquí”, afegeix.

D’altra banda, la feina de promoció amb els clients encara no ha començat perquè primer es vol “crear una bona oferta i després fer la campanya de visibilització”, conclou Vergara.

Tot plegat es presenta com una iniciativa d’esforç cooperatiu que permetrà el comerç local de Ripollet competir en igualtat d’oportunitats contra els gegants comercials.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram