Roba segona mà

La roba de segona cada vegada atrau un públic més jove. Foto: Fundació Humana

El sector de la roba reutilitzada segueix en expansió. L’any passat la Fundació Humana explicava que el volum de negoci a les seves botigues havia augmentat un 20%. Enguany, lluny de minvar, la xifra no ha deixat de créixer. “El nombre de clients de moda reutilitzada a les botigues ha augmentat un 33% en els 10 primers mesos de l’any”, afirmen des de l’organització. A més, les vendes han crescut un 13%.

Això, en paraules de l’entitat, significa arribar a una fita històrica. Per primera vega en els seus 35 anys de vida, la fundació ha superat el milió de clients a Catalunya. Així mateix, el nombre de peces de roba que s’han venut ha arribat als 2,5 milions.

“Els principals factors que expliquen l’atracció per la moda de segona mà són els preus econòmics i la consciència ambiental i social dels consumidors, especialment els més joves”, apunten des d’Humana.

Aquesta consciència s’aprecia tant en les persones que decideixen comprar com en les que donen roba. “Tots els articles a la venda a les botigues d’Humana procedeixen de les donacions dipositades o bé en els contenidors de la via pública o bé en els que hi ha en els mateixos establiments”, detallen des d’Humana. “Aquestes donacions tèxtils es classifiquen en una planta de preparació per a la reutilització a l’Ametlla del Vallès”, afegeixen.

Qui compra roba de segona mà?

“En general, la moda reutilitzada ja ha deixat enrere prejudicis o estigmes relacionats amb la ‘moda de pobres'”, consideren des de l’entitat. En aquest sentit, Humana identifica cinc tipus de consumidors.

En primer lloc, hi ha la persona amb un alt grau de fidelització, interessada en la moda sostenible i conscienciada ambientalment.

El segon perfil de consumidor és aquell que busca peces de qualitat a preus econòmics.

En tercer lloc, trobem aquells consumidors que volen peces i articles de marca a preus assequibles. Humana es refereix a persones que a les seves botigues troben peces confeccionades per Dolce & Gabana o Armani, entre d’altres.

En quart lloc, la fundació esmenta el públic, sovint joves, que cerca peces especials que no troba a les botigues convencionals. Es tracta, sobretot, d’amants de la moda i l’anomenada roba vintage.

Finalment, les botigues d’humana també reben clients del món del disseny. “Busquen peces úniques per a usar-les en les seves creacions”, afirma.