Carlos Prieto

Carlos Prieto (esquerra) durant la seva compareixença d’avui. Foto: Línia

El subdelegat del govern espanyol a Catalunya, Carlos Prieto, ha fet avui un reconeixement a “l’encomiable gestió dels milers de funcionaris del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) durant la pandèmia, davant la magnitud de les necessitats en una crisi que ningú al món va preveure”. Prieto ha recordat, a tall d’exemple, que el maig del 2020 es van gestionar 583.626 prestacions d’atur només a la demarcació de Barcelona: “No sempre s’ha reconegut la feina ingent que van fer els funcionaris del SEPE en una situació crítica, i encara em costa disculpar els que van fer ús de la demagògia per criticar problemes tan complexos”.

En el marc de la presentació de la Memòria tècnica del SEPE 2021, el subdelegat del govern espanyol ha fet una crida a fer “pinya” amb organismes i administracions per difondre més i millor la comunicació en matèria de prestacions i millores laborals. Prieto ha assenyalat el “gran salt digital” que s’ha fet en descentralitzar la presencialitat i en donar a conèixer eines telemàtiques que agilitzen els tràmits: “És fonamental apropar la ciutadania a una administració encara més oberta i eficient”.

El subdelegat ha remarcat que s’han recuperat plantilles laborals del SEPE que es van veure afectades i reduïdes durant la gestió del govern de Rajoy i que el salt digital s’ha traduït “en una altíssima valoració dels usuaris, en l’agilitat notòria dels tràmits en donar respostes, en els ingents volums gestionats i en el nombre marginal de queixes que prosperen als tribunals de justícia ordinaris”.

Prieto ha destacat que s’ha arribat als 20,4 milions de cotitzants, 600.000 més que abans de la pandèmia, i que gràcies a la reforma laboral s’ha produït una millora en els contractes indefinits, especialment entre els més joves. “Això és essencial per al futur d’aquest país, i és per això que demano optimisme, voluntat de servei públic i col·laboració de tothom”, ha conclòs.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram