Bicis AMB

Hi haurà 2.200 bicis i més de 200 estacions. Foto: Àlex Recolons/ACN

L’àrea metropolitana tindrà, a partir del darrer trimestre de 2022, el seu propi servei de bicicletes compartides, el batejat com a AMBici.

Segons es pot comprovar en la documentació d’aquest contracte públic de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el cost d’aquest projecte rondarà els 60 milions d’euros i l’empresa que gestioni el servei ho farà durant 8 anys i mig.

Tot i que des de la mateixa Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) assenyalen en un comunicat que a partir del 2023 el bicing territorial comptarà amb 2.600 bicicletes, el cert és que a la documentació del contracte les xifres són més ambigües. “L’oferta inicial de bicicletes i estacions oscil·la entre un mínim de 2.000 bicicletes i 182 estacions i un màxim de 2.600 bicicletes i 236 estacions”, detallen els documents de l’AMB.

Així quedaran repartides les bicicletes

Altres documents del mateix contracte afirmen que la previsió aproximada serà de 2.227 bicicletes, que quedaran repartides de la següent manera, per municipis: l’Hospitalet tindrà 370 bicicletes i 31 estacions; Badalona, 275 bicis i 25 estacions; Santa Coloma, 180 i 15; Cornellà, 180 i 18; Sant Boi, 100 i 13; Viladecans, 150 i 13; el Prat, 150 i 14; Gavà, 100 i 10; Esplugues, 110 i 11; Sant Feliu, 132 i 12; Sant Adrià, 100 i 9; Sant Joan Despí, 100 i 9; Molins de Rei, 60 i 6; i, per últim, Sant Just, que tindrà 70 bicicletes i 6 estacions.

Tanmateix, el que no queda resolt a la documentació és si les bicicletes metropolitanes seran compatibles amb el sistema del Bicing de Barcelona.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram