
L’AMBici és un servei de bicicleta compartida. Foto: AMB
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) s’ha acollit, en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona, a les subvencions que ofereix el Ministeri de Transports per impulsar l’ús de la bicicleta. Gràcies a aquests diners, l’AMB podrà disminuir el preu de l’abonament al servei de bicicleta compartida metropolità AMBici, de 40 euros a només 20 d’anuals, una rebaixa del 50%.
Aquestes tarifes amb la meitat de descompte s’aplicaran als abonaments anuals adquirits entre l’1 de gener i el 31 de desembre del 2025, o fins a la vigència dels ajuts que es puguin prorrogar amb condicions equivalents a les previstes al Reial decret llei de referència. Aquesta mesura s’ha aprovat avui dimarts al Consell Metropolità de l’AMB.
El Bicing creixerà a Barcelona
Per la seva banda, el Bicing, el sistema de bicicleta compartida que funciona a la ciutat de Barcelona, destinarà els diners dels fons de l’Estat a ampliar la seva flota elèctrica i el nombre d’estacions. En concret, el Bicing té la voluntat d’assolir les 8.000 bicis, 5.000 de les quals seran elèctriques, i sumar 66 noves estacions, un procés en el qual està immers des del juny. D’aquesta manera, el Bicing vol donar resposta a l’increment de la demanda registrat els últims temps. Ara per ara, vuit de cada 10 viatges es fan amb bicicleta elèctrica, un canvi de tendència que s’ha accentuat, sostenen des de l’AMB, gràcies a “l’èxit del model híbrid” de la xarxa de Bicing i l’expansió del servei als barris de muntanya.
A més, el Consell Metropolità ha aprovat avui un nou abonament del servei d’AMBici, el flexible, una nova tarifa que ofereix tres possibles períodes de diferents dies de vigència, cadascun amb la seva tarifa, i que permeten viatges il·limitats de fins a 30 minuts. Un nou abonament que busca captar usuaris esporàdics.
Amb tot, des de l’AMB asseguren que l’èxit del Bicing i de l’AMBici “posicionen l’àrea metropolitana de Barcelona com la quarta metròpoli del món amb més usos de bici pública compartida”, després de París, Nova York i Ciutat de Mèxic.
Primer any de l’AMBici: més de 22.000 usuaris i d’1,8 milions de passatgers