Banderes xinesa i coreana

El projecte vol enfortir la presència de Barcelona a les xarxes socials de la Xina i de Corea. Foto: Arxiu

Tenir més presència tant internacional com local en l’àmbit asiàtic. Aquest és l’objectiu del nou projecte que va presentar Barcelona Activa a principis de juny i que està valorat en més de 218.000 euros.

Segons explica l’organisme, la finalitat de la iniciativa és millorar la reputació de Barcelona en els mercats xinès i sud-coreà i “consolidar la posició de Barcelona com a destí europeu prioritari davant d’empresaris xinesos i coreans”. Alhora, es vol augmentar “la reputació i el reconeixement de la Marca Barcelona i donar a conèixer de manera més profunda els seus valors”.

Així mateix, tot i que les estratègies que seguirà Barcelona Activa són similars en els dos mercats, les motivacions són diferents.

Estrènyer llaços

Tal com indiquen les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE), a Barcelona hi viuen 25.000 persones d’origen xinès, que representen una de cada quatre persones asiàtiques a la ciutat i són la comunitat més nombrosa.

“Aquesta comunitat és coneguda pel seu esperit d’emprenedoria i perfil innovador”, afirmen des de Barcelona Activa. “Mantenen un contacte estret amb la seva terra natal i la família, cosa que els fa ambaixadors perfectes fora de Barcelona”, assenyala l’organisme.

Així mateix, per a Barcelona Activa, el potencial econòmic i inversor de la Xina converteix aquest país en un aliat ineludible.

En el cas de Corea del Sud, la motivació que empeny Barcelona a voler estrènyer-hi llaços és el seu potencial tecnològic. “L’aposta per l’alta tecnologia i l’R+D fa que creixin el nombre d’startups que utilitzen solucions punteres, dinàmiques, creatives i sobretot innovadores coreanes”, afirma Barcelona Activa.

Dues estratègies

És per tots aquests motius que Barcelona començarà a traduir els seus continguts en línia per a inversors i empresaris als idiomes xinès mandarí i coreà. Es tracta d’un canvi significatiu, ja que actualment només es pot trobar aquesta informació en català, castellà, francès i anglès.

Alhora, Barcelona Activa començarà a generar continguts en les principals xarxes socials dels dos països asiàtics. Mentre que en el cas xinès serà WeChat, una aplicació que té més de 1.000 milions d’usuaris a la Xina i 70 milions a fora, en el cas coreà es crearan publicacions al portal Naver, la principal plataforma al país, amb 42 milions de persones subscrites.

El públic al qual espera poder arribar el projecte són directius, professionals altament qualificats, investigadors, estudiants, influencers, representants d’institucions oficials, organismes econòmics dels dos països i persones que viuen a la ciutat i que “poden ser còmplices en l’estratègia de millorar la reputació de Barcelona”.