Radars

En total es col·locaran una cinquantena de radars a tota la ciutat. Foto: Miquel Codolar/ACN

Pròximament, Barcelona s’omplirà de radars de trànsit. En total en seran una cinquantena, 30 dels quals començarà a instal·lar l’empresa Tradesegur els mesos vinents.

Segons explica l’Ajuntament de la capital catalana, aquest projecte costarà 1,5 milions d’euros: un milió per als 30 primers punts de control i la resta per als següents. Tot plegat per “solucionar problemes existents en relació amb la seguretat viària al municipi, reduint significativament la velocitat dels vehicles en determinades zones”. Per això, els radars comptaran amb càmeres de videovigilància que seran capaces de reconèixer les matrícules dels vehicles infractors.

A les escoles

Els radars que encara no tenen empresa que els instal·li tindran la funció específica de vigilar els entorns de diverses escoles. Seran l’escola Ítaca, Lestonnac, les Dominiques, l’escola Infant Jesús, l’escola Miralletes i l’institut Moisès Broggi, l’escola Antoni Balmanya, l’escola Pia, el Poeta Foix, l’escola Xirinacs, l’escola Dovella, l’escola de les Aigües i l’escola Sant Miquel.

Crítiques als radars

Malgrat la iniciativa, també hi ha qui no veu amb bons ulls la instal·lació dels nous radars. En un comunicat, el RACC ha demanat que l’Ajuntament només col·loqui els radars dels entorns escolars. Segons el lobby del motor, els restants són “una mesura excessiva, atesa la notable caiguda del nombre de víctimes i ferits greus en accidents de trànsit que ha experimentat la ciutat durant la darrera dècada”.

El RACC considera que no es pot passar dels 6 radars que hi ha avui dia a la ciutat als més de 50 que hi haurà quan acabi el projecte. Al mateix temps, assenyala que la ciutadania no entendrà aquest canvi i que el percebrà com una mesura amb finalitat recaptatòria.

Per la seva banda, l’Ajuntament, a preguntes del Línia, no ha volgut entrar a fer consideracions sobre la postura d’aquest organisme privat.