Dimoni Festes de Maig

El Dimoni, “el voluntari més endimoniat”, és un homenatge als voluntaris de la Dana de València. Foto: Línia Nord

Badalona ja viu un dels moments més importants de l’any: les Festes de Maig. Amb el pregó llegit i els primers actes ja celebrats, la ciutat està esperant amb candeletes el moment més emblemàtic de les celebracions: la Cremada del Dimoni. Segons ha explicat l’alcalde de Badalona, Xavier García Albiol, la programació d’espectacles d’enguany és “la més potent dels darrers anys”.

El batlle ha recordat que la ciutat es troba en un estat de “transformació”, i que aquestes millores també es veuen reflectides en les Festes de Maig amb noves activitats i formats. Tot això, però, sense renunciar a la tradició i la cultura popular. “El foc, el Dimoni, la música, totes les expressions de la cultura popular i la participació de les entitats se sumen per construir una celebració que és única i ens identifica”, ha expressat Albiol.

Els actes que estan per arribar, que són els més atractius per a la gent, cada any són més multitudinaris. És per aquest motiu que l’alcalde apel·la a gaudir d’aquestes dates amb respecte. “Els carrers es converteixen en el nostre punt de trobada i en escenari de vivències valuoses. Us convido a viure intensament aquests dies amb civisme i respecte a tothom: sortiu, gaudiu i celebreu”, ha afegit el batlle badaloní.

Festes de Maig

Enguany hi ha diverses novetats, com les restriccions a la Cremada i la inclusió d’un ‘tardeo’ dels 80. Foto: Festes de Maig

Cremada amb restriccions

Tant és així, que una de les grans novetats d’enguany té a veure, precisament, amb garantir la seguretat dels ciutadans. A petició de la Generalitat, la rambla tindrà controls d’accés per evitar aglomeracions durant la Cremada del Dimoni. Un cop superat l’aforament, es tancarà el pas.

El Dimoni, “el voluntari més endimoniat”, és un homenatge als voluntaris de la Dana de València. Aquesta figura és, també, el primer dimoni que fa Carles Piera, que ha agafat el relleu de Ramon De los Heros, que el va construir durant 19 anys.

Durant la nit del 10 de maig, els badalonins tornaran a gaudir d’un espectacle de drons que es va veure per primera vegada l’any passat, i que en aquesta edició s’ha reforçat. L’organització duplica el nombre de drons fins a uns 500, que mostraran els elements més icònics de la ciutat.

Festes de Maig Badalona

Els diables durant les Festes de Maig de l’any passat, una de les escenes destacades. Foto: Festes de Maig

Aparador escènic i tardeo

Omar Montes y The Tyets seran els encarregats d’animar la nit de la Cremada. A banda, però, a la programació hi ha una oferta variada amb artistes i grups com Doctor Prats, Nena Daconte o el badaloní Edu Esteve.

Pel que fa a la programació artística, en la present edició de les Festes de Maig s’estrena Aparador Escènic, una programació en què el circ, la dansa, el teatre i la música omplen els carrers de Badalona amb espectacles tant a l’aire lliure com a equipaments públics de la ciutat.

El 9 de maig començarà la programació al centre cívic de Can Cabanyes i s’aniran fent espectacles diversos a altres indrets com l’avinguda del Primer de Maig, el centre cívic Can Canyadó i el Parc de l’Escorxador.

Una altra de les novetats és el format de moda a moltes sales de ball: un tardeo. Aquest esdeveniment tindrà lloc el 17 de maig a partir de les 19 hores a la plaça President Tarradellas, amb l’objectiu de combregar tots els fans de la música dels 80.

Allà sonaran els grans èxits nacionals i internacionals d’aquella dècada, que estaran acompanyats de ballarins i d’un speaker que animarà la festa. Una nit que culminarà a les 11 hores amb Ramoncín, que cantarà cançons com Hormigón, Mujeres y Alcohol o Miedo a Soñar.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram