Tren aturat a l’estació de Plaça Catalunya dels Ferrocarrils de la Generalitat. Foto: ACN Clara Pàmies

La Generalitat ha publicat aquest dijous la licitació del perllongament de la línia L8 de Ferrocarrils, que permetrà unir les línies del Baix Llobregat i el Vallès. Els treballs començaran durant l’estiu de l’any vinent i l’entrada en funcionament de la connexió està prevista per al 2029-2030.

El nou traçat unirà les línies del Vallès i el Llobregat-Anoia a través de Barcelona. Les obres requereixen la construcció d’un nou túnel per sota de la capital,  dues noves estacions, Hospital Clínic i Francesc Macià, i la remodelació de dues més, Plaça Espanya i Gràcia. La inversió total ascendeix fins a 430 milions d’euros. Tot i això, el Departament de Territori assegura que és una actuació que té “més beneficis que costos”, perquè amplia la xarxa interna de Barcelona i millora l’accessibilitat ferroviària a la capital. Segons els càlculs del departament, la connexió beneficiarà 70.000 usuaris en un dia feiner i fins a 19 milions a l’any.

David Prat, director general d’Infraestructures, ha afirmat que la nova infraestructura “no només permetrà més penetració a Barcelona de tots els usuaris de la línia del Baix Llobregat, sinó que també farà la funció de metro per a desplaçaments interns a la ciutat, en una zona mal coberta pel transport públic”.