Motos

A Barcelona hi ha 219.554 motos i 51.536 ciclomotors. Foto: Ajuntament de Barcelona

En els darrers dos anys s’han creat a Barcelona 8.534 places d’aparcament per a motos i ciclomotors a la calçada. En total hi ha 77.899 places situades en aquests espais i, segons expliquen des del consistori, “la xifra suposa un increment del 12,3%” del nombre d’aparcaments des de l’inici de l’actual mandat.

Si sumem les places per a motos a la calçada i les places que estan senyalitzades a la vorera, Barcelona arriba a les 82.643 places a la via pública. “Aquesta xifra representa més del 40% de les places destinades a l’estacionament de vehicles a la ciutat”, assenyalen des de l’Ajuntament. És a dir, hi ha unes 124.000 places més que ocupen altres vehicles com els cotxes.

A més, els motoristes compten amb altres espais per poder aparcar. Concretament, les voreres superiors als tres metres d’amplada, on es pot estacionar en paral·lel o en bateria, depenent de l’amplada del pas per a vianants, i els aparcaments soterrats de la capital catalana.

Falten aparcaments?

Segons dades municipals, avui dia hi ha 219.554 motos i 51.536 ciclomotors matriculats a la ciutat. Això suposa més de 271.000 vehicles d’aquest tipus, que se sumen als 479.315 cotxes. Es tracta d’una xifra molt superior a les 200.000 places d’aparcament que hi ha a tota Barcelona, i d’una xifra que molesta alguns ciutadans.

És el cas de la Carlota, una veïna del barri de Gràcia que fa cinc anys que va en moto. Fins fa poc temps aparcava davant de casa seva. De totes maneres, el nou pla per convertir Gràcia en zona de vianants li està fent la vida impossible. “Em puc passar un quart d’hora, i de vegades fins a 30 minuts, buscant aparcament al barri, i quasi mai puc deixar la moto a prop de casa”, explica.

Això fa que sovint aparqui a 10 minuts a peu d’on viu, “quan la moto ha de ser un vehicle per poder aparcar a prop del teu destí”, es queixa.

“No dic que Gràcia no s’hagi de convertir en zona de vianants, només penso que si ets resident hauries de tenir prioritat per poder aparcar… Encara més quan el barri és un lloc d’oci que sempre està ple de gent de fora que ve en moto a sopar”, sentencia.