Autobusos

Els 39 autobusos se sumen a 87 que l’AMB va anunciar que compraria el novembre passat. Foto: AMB

Si el novembre es coneixia que l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) compraria 87 nous autobusos híbrids per 38 milions d’euros, aquest mes de desembre l’organisme supramunicipal ha anunciat una nova adquisició d’autobusos, també milionària.

En aquesta ocasió seran 42 milions d’euros que serviran per finançar 39 busos. Com pot ser que una quarantena de vehicles costin el mateix que quasi noranta? El fet és que els nous autobusos seran elèctrics, mentre que els que es van anunciar al novembre eren híbrids.

Sigui com sigui, el cert és que cada un dels nous autobusos presentats aquest desembre costarà més d’un milió d’euros i podran ser emprats pel transport normal de l’AMB, però també n’hi haurà alguns que es destinaran al servei nocturn i a funcions turístiques. Així mateix, l’empresa guanyadora del contracte haurà d’entregar-los en el termini màxim d’un any.

Renovació de la flota

En dos mesos s’ha anunciat la renovació de 126 autobusos. Aquesta xifra és notable si tenim en compte que a tota l’àrea metropolitana, segons un estudi de l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB), es calcula que hi ha més de 1.800 autobusos entre el servei de vehicles de TMB, el de l’AMB i el Nitbus. Al mateix temps, el 2020 hi havia només 39 busos elèctrics a tot el territori.

Segons explica la mateixa AMB, aquest nou contracte neix de la necessitat que té la metròpoli de renovar la flota per “l’envelliment i les avaries dels vehicles, que poden repercutir negativament en la qualitat del servei i l’atenció i seguretat de l’usuari”. Es refereix a aquells vehicles que ja han superat els 15 anys d’antiguitat.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram