
Retolació de la campanya als busos de l’AMB. Foto: AMB
L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat aquest dimarts una nova campanya de sensibilització per prevenir i combatre agressions i abusos de violència masclista al bus metropolità. Així, sota el lema Al bus, cap abús!, la iniciativa busca posar fi a totes aquelles mirades, comentaris o tocaments que es continuen donant al transport públic.
A més, la campanya pretén implicar els usuaris per crear un sentiment de comunitat i, així, convertir-los en una part activa per lluitar contra aquesta xacra social.
Sensació d’inseguretat al transport públic
Per a l’AMB, el transport públic és un sector clau en lluita contra la violència de gènere. Segons l’Enquesta de victimització de l’entitat un 11,7% de la població que viatja en transport públic se sent insegura o en perill, especialment les dones.
De fet, aquesta mateixa enquesta apuntava que fins al 49,5% de les dones estan en alerta al transport públic, davant del 45,6% dels homes. Pel que fa al gènere que sent més perill en aquests espais, de nou, el percentatge de les dones (13,7%) és més elevat que el dels homes (9,6%). En aquest sentit, la campanya pretén abordar la sensació d’inseguretat.
Agressions que no es denuncien
Durant la presentació de la campanya, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón, ha assegurat que des de l’administració pública cal “planificar i establir els serveis tenint en compte aquestes realitats, atenent les demandes i les necessitats dels usuaris, i posar el focus també en la prevenció”. Així, per a Cordón, l’objectiu no rau només en “oferir un bon servei, sinó fer-ho pensant en el benestar de les persones, introduint criteris de seguretat, equitat i inclusivitat”.
D’aquesta manera, el vicepresident de l’AMB ha afirmat que la campanya pretén posar el focus en “les agressions que succeeixen al transport públic” però que, “habitualment no es denuncien”. “Ens referim a aquelles mirades, comentaris o tocaments que, ocasionalment, es continuen donant a bord del bus”, afegeix Cordón.
Noves parades del Nitbus
En aquesta mateixa línia de millorar la sensació de seguretat i l’experiència de l’usuari metropolità al transport públic, l’AMB també ha recordat que recentment ha incorporat les anomenades parades intermèdies.
La mesura consisteix en la suma de noves parades en un total de 16 línies del Nitbus de fins a 17 municipis metropolitans. Aquesta està pensada especialment per a les dones i els menors, ja que els permet que s’acostin més a la seva destinació i baixin en un punt intermedi del recorregut per tal que hagin de caminar sols menys temps durant les nits.
L'AMB posarà més parades de NitBus a tota la metròpoli: aquestes seran les línies beneficiades