Pluges

Es poden superar els 20l/m en 30 minuts a moltes comarques catalanes, amb possibilitat de tempesta i calamarsa. Foto: Arxiu

Protecció Civil demana precaució per les possibles pluges intenses aquesta tarda i divendres. Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), es poden superar els 20 l/m2 en 30 minuts a pràcticament qualsevol punt del territori, el que correspon a una situació d’alerta del pla Inuncat.

Des d’aquest migdia i fins divendres a la tarda, els xàfecs poden anar acompanyats de tempesta, i localment de calamarsa o pedra durant el dijous i calamarsa o pedra petita divendres fins a la tarda.

Les tempestes s’iniciaran aquesta tarda per l’extrem sud del territori, on seran especialment més forts a final de la tarda. Durant la nit es desplaçaran al litoral central i Prepirineu amb menys probabilitat de superació de llindars.

Divendres al matí poden afectar les comarques del camp de Tarragona així com el litoral central i el de Girona. Durant la tarda de divendres poden produir-se les tempestes a les comarques interiors de la Catalunya Central, i poden arribar fins al Ripollès i la Garrotxa.

Protecció Civil recorda que, en cas de previsió de fortes pluges, s’ha d’evitar aparcar en rieres o punts inundables i no creuar mai rius o rieres a peu o amb vehicle, sobretot a les zones on s’esperen intensitats i acumulacions destacades.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram