La Rambla

La Rambla ha estat un dels carrers del centre de Barcelona que més s’ha vist afectat per la pandèmia. Foto: Mar Vila/ACN

Zona zero de la crisi econòmica i comercial. Barri fantasma. Aquests són dos dels apel·latius que ha rebut el centre de Barcelona des que va començar la pandèmia. Certament, la zona històrica de la capital catalana ha vist com en els darrers mesos les botigues tancaven sense aturador i la facturació dels comerços queia en picat.

Amb dues dades es pot entendre millor aquesta realitat. Per una banda, a principis d’any alguns comerciants afirmaven que en 18 mesos les pèrdues en el volum de negoci havien rondat el 90%. Per l’altra, i segons Merca Centre, el 30% dels comerços del barri Gòtic han abaixat la persiana.

És per tots aquests motius que des de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i Turisme de Barcelona es va anunciar dissabte una campanya que té com a objectiu que la gent “torni als comerços, restaurants i hotels del centre”.

Sota el lema de Barcelona x tu. Tu x Barcelona, la campanya és un joc basat en la realitat augmentada que “pretén convertir els barcelonins en ‘prescriptors de la ciutat’ a través d’Instagram”, expliquen des de la iniciativa.

La campanya interactiva s’allargarà fins a finals de juliol i ha comportat la instal·lació de grans lones a Via Laietana i una vintena de torretes distribuïdes en punts neuràlgics del centre.

Barcelona x Tu. Tu x Barcelona ha comptat amb el suport de les diferents entitats representatives del sector comercial i amb una especial implicació de Barcelona Oberta, l’entitat que aglutina els eixos comercials del centre de la ciutat. La campanya té un cost de 435.000 euros. 285.000 han estat sufragats per Turisme de Barcelona i 150.000 per la Generalitat de Catalunya.

El primer tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, va destacar durant la presentació de la campanya que es tracta d’una crida a “reconquerir el cor de la ciutat” i a tornar a gaudir dels hotels, dels comerços, dels bars i dels restaurants.

La iniciativa forma part del Pla de Reactivació del Comerç que l’Ajuntament de Barcelona va posar en marxa fa un any per ajudar el sector a recuperar-se de la crisi provocada per la pandèmia. També s’emmarca en les actuacions impulsades pel Departament d’Empresa i Treball per reactivar els sectors del comerç, de la restauració i del turisme.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram