La DGT implantarà uns criteris on tots els carrers de Mollet del Vallès seran a 30km/h, sense excepció. 30 km/h! Tot un luxe en seguretat vial i reducció d’emissions, sobretot per un punt negre en qualitat de l’aire. L’Ajuntament de Mollet del Vallès avança la seva implantació a la ciutat per no haver executat el pla de mobilitat de l’any 2014. Paper mullat. L’increment de Vehicles de Mobilitat Personal ha posat sobre la taula les mancances de Mollet del Vallès en la mobilitat del futur.

No tot és perfecte amb un Mollet a 30 km/h. Ara alguns cotxes i motos no respecten la velocitat màxima: millorarem aquesta situació? Potser accentuarem aquesta negligència. Per reduir la velocitat dels vehicles s’ha de fer físicament, amb “entrebancs” que dificultin superar el màxim permès si el que desitgem és seguretat. No s’entén com no és elevat el pas de vianants Jaume I amb Rambles si és una artèria de vianants de la ciutat, tampoc els de Vincia a plaça Prat de la Riba. Mollet ha de donar prioritat a la gent que hi viu, al vianant, a vehicles eficients, poc contaminants i a baixes velocitats. Mollet és on vivim, no és un circuit de cotxes. Hem d’enfocar aquesta modificació de la ciutat com un primer pas per una millora substancial de les nostres vides, tinguem cotxe o no. No podem creure que canviant els senyals l’1 de gener de 2020 a 30 km/h ja estarà tot fet. Necessitem conscienciació, limitacions físiques de velocitat, millorar el transport públic a Mollet i reduir les places d’aparcament de cotxes dins de la ciutat, afegint places d’aparcament segures per a Vehicles de Mobilitat Personal i bicicletes. S’han d’organitzar aparcaments dissuasius als afores (Can Prat, zona antiga Disco Teatre, ronda de la Farinera, etc.), organitzar aparcaments a les estacions de tren perquè el títol de transport públic tingui prioritat per aparcar un vehicle i realitzar aparcaments segurs de prou capacitat per a bicicletes i VMPs. No ens podem permetre tenir 41.000 aparcaments per a cotxes dins de la ciutat. Només hem de fer una ullada a la imatge per satèl·lit per comparar el que ocupen 8.000 vehicles a l’aparcament Semap a la Llagosta. El 65% de l’espai públic el dediquem al cotxe i hem malbaratat la qualitat del nostre aire. És necessari peatonalitzar i fer zones de baixes emissions tal com es va acordar en l’Àmbit 40, del qual forma part Mollet. Una primera proposta: peatonalitzar avinguda Llibertat.

No ens podem oblidar tampoc d’un Mollet accessible i connectat amb les poblacions dels voltants, per anar caminant o amb bicicleta, sense barreres arquitectòniques. Actualment aquest privilegi només el té el cotxe.