El passat hivern van concloure les obres per habilitar un pas subterrani a l’estació de Mollet Santa Rosa. El que havia de ser una millora en la seguretat de l’estació s’ha convertit en un greu problema de mobilitat. Un cop inaugurat el pas inferior, es va procedir automàticament a eliminar el pas de vianants entre andanes però es va fer sense posar en funcionament els dos ascensors que s’han construït a banda i banda del passadís subterrani, el que suposa que les persones amb mobilitat reduïda es trobin amb una barrera arquitectònica gairebé insalvable.

El que en un principi semblava que era qüestió d’unes poques setmanes (el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, va plantejar inicialment el mes d’abril com a data per la posada en marxa dels ascensors), s’ha convertit en un suplici que ja dura gairebé mig any. Mig any de problemes i maldecaps no tan sols per a les persones amb mobilitat reduïda, sinó també per qualsevol persona usuària de l’estació que hagi de carregar amb pesades maletes o amb cotxets de nadó. Tot plegat, segons fonts de la pròpia companyia, per problemes tècnics i burocràtics amb l’empresa que ha de subministrar el servei elèctric als ascensors.

El que havia de ser una millora en la seguretat de l’estació s’ha convertit en un greu problema de mobilitat

Aquesta situació s’agreuja encara més si tenim en compte que la via principal de Mollet-Santa Rosa es troba a l’andana oposada als accessos de l’estació, el que implica que cal utilitzar el pas inferior en la immensa majoria de casos. Només en cas de creuament de trens, un dels combois estaciona a la via que queda al costat de l’edifici de viatgers.

Considerem que aquesta situació es totalment inacceptable i que només s’explica des de la deixadesa i la desídia de l’administració competent i del conglomerat Renfe/Adif. No és de rebut que arran d’una actuació que havia de servir per facilitar el trànsit de les persones a l’estació es generi un problema de mobilitat que prèviament no existia. En una època en la qual per causes mediambientals es fa més necessari que mai potenciar el transport públic, ens trobem que amb actuacions com aquesta es fa justament el contrari: potenciar l’ús del vehicle privat.

Per tot plegat, exigim que es prenguin cartes en aquest assumpte de manera immediata per tal que els ascensors es posin en funcionament en la màxima brevetat possible.