L’entrada del CAP de Parets un dia qualsevol. Foto: Sílvia Ferran / Aj. de Parets

Els grups públics de Parets que hi ha a les xarxes socials s’omplen diàriament de queixes de veïns que lamenten la dificultat que tenen per contactar amb el CAP de la ciutat. Ara, però, l’Ajuntament paretà ha volgut resoldre aquest problema i ha posat a disposició del CAP de Parets una nova línia de telèfon per descongestionar la saturació que està patint l’atenció primària local.

La primera tinenta d’alcaldia i regidora de Salut, Casandra García, ha posat en relleu que “tot i no ser competència municipal, l’Ajuntament paretà ha volgut fer un pas endavant per intentar solucionar la saturació telefònica i donar resposta a les inquietuds dels paretans”.

En paral·lel, fa mesos que la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública del Baix Vallès denuncia la saturació que pateixen els CAPs de la comarca. Segons l’entitat, l’atenció primària vallesana està deixant d’atendre molts veïns perquè “només està centrada en els casos de Covid-19” i la majoria dels pacients han perdut els seus metges de referència o són “mal atesos telefònicament”. “L’únic que provoca que l’atenció primària no funcioni correctament és que la gent acabi anant d’urgències als hospitals per buscar un remei a les seves malalties. I que aquests, en conseqüència, acabin bloquejats”, expliquen des d’aquesta entitat.

Sigui com sigui, els paretans que vulguin posar-se en contacte amb el CAP de Parets poden utilitzar el número habitual (93 562 16 89) o, a partir d’ara, fer servir el nou número que ha habilitat el consistori (667 99 18 23).