Dilluns es van presentar els nous cartells de 30 km/h. Foto: Ajuntament

Mollet ha posat en marxa aquesta setmana una sèrie de mesures per lluitar contra l’emergència climàtica, entre les quals destaca la limitació a tota la ciutat de la velocitat de circulació a 30 km/h. L’actuació estrella del paquet per lluitar contra el canvi climàtic -anomenada oficialment Mollet Ciutat 30- ha arribat de forma directa i immediata; dilluns es va presentar i el mateix dia ja es van començar a posar els cartells d’advertència per als conductors. D’aquesta forma, ara no només seran els carrers cèntrics i escolars els que veuran la velocitat reduïda, sinó que fins i tot a les rondes s’aplicarà la restricció circulatòria.

L’alcalde Josep Monràs, que va signar el decret de la nova normativa el mateix dilluns, va explicar que “no només es tracta d’una qüestió de seguretat viària, sinó que és compromís de tots tenir cura del nostre entorn”. Monràs va afirmar que “hi ha dades clares que demostren que a major velocitat, major combustió, i a major combustió, major contaminació”.

D’altra banda, va voler deixar clar que es tracta d’una mesura pionera: “Ens avancem a la directriu estatal que comportarà que sigui d’obligat compliment a les ciutats de més de 50.000 habitants zones 30 de baixes emissions. Mollet fa un pas més i apliquem la mesura a tota la ciutat”, va destacar. El batlle fa referència a l’anunci de la vicepresidenta de Transició Ecològica del govern espanyol, Teresa Ribera, que va fer pública l’obligació d’aquests municipis de tenir una zona de baixes emissions (ZBE). A banda de Mollet, l’altra ciutat de la comarca que és a la llista és Granollers.

Davant les possibles crítiques per un interès recaptatori, Monràs es va avançar i va assegurar que aquesta no és la finalitat: “En cap cas la intenció és la sanció ni aquesta serà imminent. El nostre objectiu és educar i contribuir a la sensibilització ciutadana”, afirmava.

La limitació de velocitat, però, no serà l’única mesura que tirarà endavant el govern municipal. També es renovarà la flota de la Policia Local i el transport públic amb vehicles elèctrics o menys contaminants, s’establirà una regulació municipal per fomentar la instal·lació de plaques solars, es treballarà per una fiscalitat que tingui en compte l’ecologisme i es lluitarà per la reducció de residus, entre altres actuacions.

UNA MESURA “MOLT POSITIVA”
L’anunci de Mollet Ciutat 30 s’ha valorat positivament des de l’entitat ecologista Mollet pel Futur. Albert Rodríguez, membre del col·lectiu, ha explicat a Línia Vallès que “es tracta d’una mesura molt positiva i en el bon sentit”. Per a l’activista, però, calen més accions contra l’emergència climàtica: “Es necessiten més mesures, com per exemple reduir la velocitat a les carreteres dels voltants de la ciutat i disminuir les emissions de les indústries”, assegura.

D’altra banda, fa una crida per vigilar el “problema de qualitat ambiental” que pateix la vila i insta a “mesurar correctament la qualitat de l’aire”. A més, ha criticat que Monràs afirmés haver-se avançat a la directriu estatal de ZBE, ja que l’ecologista assegura que “el projecte de Ciutat 30 no és una ZBE, l’alcalde ho ha dit per donar-se importància”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram