L’interior de l’escola molletana El Montseny. Foto: Arxiu

“Els nens i nenes necessitaven tornar a l’escola”, insisteix el director de l’escola molletana El Montseny, Jesús Doñate, a Línia Vallès.

Doñate, com tots els directors i mestres de Catalunya, sap que la Covid-19 és una amenaça latent cada dia que s’omplen les aules, però creu que en aquests moments els centres educatius s’han de centrar a “donar un bon acompanyament” als seus alumnes  “perquè tots han viscut una pandèmia i un confinament”.

“També n’hi ha molts que es troben en situacions econòmiques vulnerables a causa de la crisi i dels ERTOs i d’altres que han perdut familiars en mans del coronavirus”, lamenta Doñate, el qual posa èmfasi en el fet que els infants són molt “resilients” i s’han adaptat amb molta facilitat a les mesures sanitàries per fer front al coronavirus: ús de mascareta, distàncies i neteja de mans freqüent. “Els nens estan contents perquè finalment s’han retrobat amb els seus amics i són molt prudents”, detalla Doñate, que està molt content de viure aquesta tornada a l’escola amb els infants.

Mentrestant, però, el nombre d’aules confinades al Vallès Oriental va en augment (dimecres hi havia 21 centres educatius afectats per la Covid-19 i 26 aules confinades). Mollet és un dels municipis més colpejat. Té un grup confinat a Col·legis Nous, dos a l’escola Sant Vicenç, un a l’escola Sant Gervasi i un altre a l’escola Cal Músic. També n’hi ha un a l’INS Vicenç Plantada i es manté el de l’escola bressol Els Pinetons. A Granollers tenen un grup afectat al Col·legi Anna Mogas, un altre al Parc Estudi-Formació Professional i segueix el cas de la guarderia El Teler. I a Parets hi ha hagut el primer positiu a P4 a l’escola Pompeu Fabra de l’Eixample.