El Circuit de Montmeló va acollir la setmana passada el Gran Premi de Catalunya de MotoGP. Foto: Circuit

La Generalitat ha decidit fer una nova aportació de capital al Circuit de Montmeló amb una injecció de 4,5 milions d’euros. Aquesta mesura ha tornat a generar debat a la comarca, amb una visió esperançadora per part dels hotelers vallesans i una mirada crítica des de l’associació ‘No ens vendreu la moto’. La polèmica està servida.

“És l’enèsima demostració de la ferida econòmica que representa el Circuit, que no és res més que un negoci insostenible, ruïnós i obsolet”. D’aquesta manera interpreta el portaveu de l’associació No ens vendreu la moto, Pep Medina, l’actuació de la Generalitat. “L’únic valor que té aquesta activitat és especulativa perquè a l’entorn només aporta destrucció, contaminació i problemes de trànsit. És un fet evident i per això cap empresa seriosa vol invertir-hi els seus diners”, afegeix Medina.

Una opinió oposada a la del president de l’Associació Hotels del Vallès Oriental, Enric Gisbert, que valora positivament la nova aportació de capital per part de la Generalitat. “Qualsevol acció que impliqui la continuïtat de l’activitat al Circuit de Montmeló ens beneficia i, per aquest motiu, ens sembla molt encertada la decisió que ha pres el Govern”, expressa Gisbert.

En aquest sentit, el president d’Hotels del Vallès Oriental explica que durant els dies que es va celebrar l’últim Gran Premi de Catalunya de MotoGP es va arribar a gairebé el 100% de l’ocupació als allotjaments de la comarca.

De manera paral·lela a la importància que representa per als hotels de la zona aquest tipus d’esdeveniments, Gisbert creu que també ajuden a situar el Vallès Oriental en el mapa. “És una eina de màrqueting molt potent”, argumenta.

Sigui com sigui, el portaveu de No ens vendreu la moto veu amb ulls crítics la dependència que tenen els allotjaments de la comarca de l’activitat que es fa al Circuit de Montmeló i opina que “haurien de revisar el seu negoci i apostar per altres models de turisme que no impliquin un empitjorament de la sostenibilitat del territori i de la salut de les persones”, conclou.

 

Les instal·lacions no generen
beneficis des del 2009

Tal com va avançar l’ARA, el Circuit de Montmeló segueix sense generar beneficis des del 2009, tot i que durant l’any passat va aconseguir reduir les pèrdues un 30%.

El motiu d’aquests problemes econòmics és l’alt cost que suposa a les instal·lacions vallesanes mantenir-se com a seu de les proves de Fórmula 1 i del Campionat Mundial de Motociclisme. El resultat és un desfasament financer que ja acumula unes pèrdues de 57 milions d’euros des del 2009.

Amb aquesta aportació de capital, que la Generalitat farà a través de la societat pública Avançsa, s’intentaran revertir les dificultats econòmiques que arrossega el Circuit.

A més, aquesta operació suposarà un augment de la participació de la societat pública fins al 26% respecte del 24% que posseïa en l’actualitat. La nova injecció econòmica també obre una porta d’esperança perquè les instal·lacions de Montmeló segueixin acollint la Fórmula 1 en un futur, ja que el contracte venç l’any vinent.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram