Colomé ha tornat a posar el debat sobre la taula. Foto: Aj. de les Franqueses

El desdoblament de la línia R3 de Rodalies és un dels grans debats de la mobilitat comarcal en els darrers anys… i en els últims dies torna a estar sobre la taula.

De fet, divendres passat el president del Consell Comarcal, Francesc Colomé, va dir que el desdoblament és “un dels grans reptes de la mobilitat” que s’han d’afrontar durant l’acte de presentació virtual d’un projecte pilot de mesures ambientals en la mobilitat laboral per al corredor Besòs-Congost-Mogent. “No hi ha dates concretes i portem cent anys amb la mateixa línia. És cert que ara s’han notat millores i avançaments amb supressió de passos a nivell o millores amb les estacions, però cal fer l’empenta final”, va afegir Colomé.

La petició del dirigent va tenir continuïtat hores després, en l’Assemblea General de la Xarxa C-17. L’alcalde de Granollers i president de l’organisme, Josep Mayoral, va apuntar (en la mateixa línia que Colomé) que de moment s’han dut a terme les inversions pactades pel que fa a aspectes com la supressió de passos a nivell i la millora de les instal·lacions de comunicació i seguretat en diversos punts.

PENDENTS DELS PRESSUPOSTOS
Que el desdoblament sigui una realitat (o com a mínim que se segueixin fent passes endavant) depèn en bona part de l’aprovació dels pressupostos del 2021 que ha de presentar el Govern de Pedro Sánchez.

De fet, en aquests comptes es contempla una partida de 245 milions d’euros per a diferents inversions a la xarxa de Rodalies de la demarcació de Barcelona, entre elles el desdoblament de l’R3 en el tram comprès entre Parets i la Garriga, cosa que aniria acompanyada també d’altres millores en àmbits com la seguretat, entre altres.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram