Parets del Vallès no és Manhattan ni ho vol ser. Això és el que creuen els portaveus dels quatre grups de l’opocisió, que han signat un document amb vuit al·le­gacions al Pla de Millora Urbana (PMU) del sector central, que comprèn l’espai existent entre la benzinera i els terrenys de l’an­tiga empresa Bendibè­ri­ca. Rosa Martí (NOPP), Xavier Martín (CiU), Roberto Carmany (PP) i Joan Folguera (ICV-EUiA) entenen que la zona afectada és el punt d’enllaç entre el casc an­tic i l’Eixample i que la seva urba­nit­zació requereix sensibilitat i no una actuació que busca “la mà­xi­ma ocupació i volumetria”. El projecte va ser aprobat l’anterior legislatura.

Amb la premisa que un bon urbanisme és la millor política social que es pot fer, els sotasignants defensen la necessitat de construir espais per viure i conviure. Així, asseguren que una densitat tan elevada d’habitatges com la que preveu el PMU, amb un total de 520 pisos cons­truïts i amb edificis de fins a deu plantes d’al­ça­da al llarg de l’a­vin­guda Cata­lun­­­ya, resultaria perjudicial per a l’in­­terès pú­blic i per al mateix mercat immobiliari degut a un excés d’o­­­fer­ta. “El po­ble no necessita gratacels”, as­seguren, i plantegen com a con­trapartida que les cons­truc­cions no superin un mà­xim de cinc plantes aprofitant els des­ni­vells i la topografia.

L’oposició considera que l’estudi adoleix de manca d’un estudi de vialitat i circulació de vianants i vehicles. En aquest sen­tit, proposen que la primera línia de l’avinguda Catalunya es retiri uns metres per poder encabir espais de passeig, carrils bici, aparcaments, zones de càrrega i descàrrega i un carril pa­ral·lel per al bus, entre d’altres, sen­se entorpir el trànsit habitu­al. També defensen que s’incrementi el nombre de carrers i les seves amplades i que el sector es connecti amb el parc fluvial.

Segons les al·legacions, tam­bé és necessari reestudiar la ubicació de l’equipament públic pre­vist, agrupant-lo en una úni­ca parcel·la i no en dues com preveu el PMU. L’oposició creu que el pla està mancat d’espai destinat a aparcament en relació al nombre d’habitatges i de locals comercials dissenyats. Si no se soluciona aquesta qüestió, diuen, la proposta municipal és “totalment insostenible”.

Pel que fa als elements naturals de la zona, la Mina de Can Berenguer i els canvis topogrà­fics del terreny, el document defensa la seva conservació. En el primer cas, es considera que ha­uria de ser potenciat enlloc d’ob­viar-lo “totalment” ja que po­dria ser “aglu­ti­na­dor de mol­tes co­ses” ja que encara porta aigua. En el segon, es creu que és un “un fenomen geològic a ressal­tar” ja que delimita el traçat del riu marcant la plana, el regadiu i la mina respecte als punts alts.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram