Calvet va presentar el Pla la setmana passada. Foto: Norma Vidal / ACN

Granollers no tindrà una nova connexió en forma de Quart Cinturó amb Sabadell. Així ho va explicar el conseller de Territori, Damià Calvet, en la presentació del Pla de Mobilitat del Vallès la setmana passada. Calvet va descartar totalment la creació d’una “infraestructura pesada” entre ambdues capitals vallesanes assegurant que el pas d’una via així per aquesta zona “és inacceptable”. El conseller, però, va reconèixer que entre ambdós territoris hi ha “una mobilitat que cal resoldre” però aposta per fer-ho amb “projectes complementaris”.

Respecte al Pla, el conseller va explicar que “es tracta d’un instrument clau per resoldre un aspecte imprescindible per la vida de les persones i per les mercaderies d’aquest territori”. A més, Calvet va recordar que el document inclou 72 propostes, un pressupost de 2.500 milions d’euros i un termini d’execució fins al 2026.

ERC PLANTA CARA AL PLA
L’ambiciós projecte d’infraestructures per al Vallès Oriental i Occidental s’ha trobat amb l’oposició d’Esquerra Republicana. En un comunicat conjunt entre les seccions d’ambdues comarques, els republicans asseguren que el Pla “es queda a mig camí del desenvolupament sostenible que requereix l’actual situació d’emergència climàtica”. Per això demanen un projecte que “aposti fermament pel transport públic i amb una clara determinació per la inversió per la mobilitat ferroviària” per davant dels vehicles personals.