El MAC va servir per analitzar la situació del sector audiovisual. Foto: MAC

Granollers va celebrar dimecres la 20a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya a Roca Umbert, un esdeveniment que ja és un referent del sector audiovisual català. Amb una gran diversitat de propostes com ponències, activitats i debats sobre la matèria, el MAC va servir per analitzar l’actualitat i veure les perspectives de futur de la indústria.

Un dels moments més esperats de l’esdeveniment va ser la xerrada entre Gemma Nierga, Josep Cuní i Ricard Ustrell. Els tres periodistes van protagonitzar la ponència titulada Nous escenaris audiovisuals, sobre la situació que es planteja a la ràdio amb l’arribada de les noves tecnologies. Cuní ho va analitzar explicant que amb les xarxes socials s’activa “una societat de titulars” i que es tendeix “a fer surf i no immersió”, perdent així “la capacitat de contextualitzar”. Nierga va explicar la seva relació amb les noves tecnologies afirmant que li sembla interessant “fer programes sense estar pendent del que passa a Twitter”.

LES NOVETATS DEL SECTOR
A banda del periodisme, el MAC també va tractar altres branques del sector audiovisual. Un dels exemples va ser la ponència de la professora d’estudis de Comunicació de la UOC i experta en Netflix, Elena Neira. Ella va presentar Xala!, la primera plataforma de video on demand i tendències en català. D’altra banda, Pedro Rojas va explicar diverses estratègies de màrqueting per a petits mitjans i la importància de crear continguts de qualitat.

A banda de paraules, també hi va haver lloc per a demostracions tècniques i pràctiques, com la de l’únic Camera Car TYR de l’estat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram