El CAP, en una imatge d’arxiu. Foto: Aj. de Montmeló

El Consell de Poble de Montmeló ha alçat la veu per reclamar que es recuperi el servei que el Centre d’Atenció Primària (CAP) de la vila prestava als veïns abans de l’esclat de la pandèmia, el març de l’any passat. L’entitat, a més, diu que impulsarà una recollida de signatures avui, demà i el dia 1 de maig a la plaça de la Vila i dissabte de la setmana que ve al Mercat Setmanal.

En un manifest titulat Salvem la nostra salut: recuperem el servei del CAP, l’entitat denuncia que tot i que al portal web de Cat Salut s’anuncia que l’horari de l’equipament és de les vuit del matí a la mitjanit els set dies de la setmana, la realitat és que funciona de dilluns a divendres entre les vuit del matí i les vuit del vespre.

Des del Consell asseguren que el CAP és d’atenció continuada i, per això, expliquen que han demanat a l’Ajuntament que faci la petició al Departament de Salut per recuperar el servei que prestava fins fa poc més d’un any.

L’entitat considera que “la salut no pot dependre de l’accés a les noves tecnologies, a fer-te entendre per telèfon quant ets malalta o la disposició d’un mitjà de transport privat” i diu que és “indispensable l’augment urgent i recuperació de les hores d’atenció pediàtriques i de medicina general”, serveis ja retallats abans de l’arribada de la Covid.

El Consell conclou el manifest dient que “actualment viure a Montmeló es sinònim de tenir pitjor qualitat d’assistència sanitària que a qualsevol municipi de l’àrea metropolitana, cosa que és inadmissible.”

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram