Tots els equips, en el moment del minut de silenci en record d’Aurelio Martínez. Foto: Circuit

La mort d’Aurelio Martínez, pilot d’Alella de l’equip Motocrom#51, va ser l’episodi més trist d’un cap de setmana que havia de ser una festa al Circuit, amb la celebració de les 24 Hores de Catalunya de motociclisme. Durant els entrenaments de qualificació per a la prova, que s’estaven celebrant durant la tarda de divendres passat, Martínez va rebre un cop mentre circulava d’una moto sense pilot del Team GT Endurance.

Martínez és el tercer pilot que perd la vida després de patir un accident en el traçat montmeloní en els darrers quatre anys. El mallorquí Luis Salom va morir després de patir un accident durant els entrenaments lliures del Gran Premi de Catalunya del 2016, mentre que fa dos anys, també en les 24 Hores, el granollerí Enric Saurí va sortir-se de la pista i va patir un accident del qual no se’n va poder sortir.

L’alellenc va ser atès sobre el traçat del Circuit, però el personal sanitari va decidir traslladar-lo a l’Hospital de Granollers perquè rebés una millor assistència. Els esforços dels metges, per desgràcia, no van ser suficients per salvar-li la vida. La mateixa tarda de divendres, el Circuit feia un comunicat lamentant “profundament la pèrdua del pilot” i transment “el més sentit condol a la seva família, amics i equip”, però no es va anunciar ni la suspensió ni l’ajornament de la competició.

El mateix text anunciava un minut de silenci a la línia de sortida cap a tres quarts d’11 del matí de dissabte (una hora i 15 minuts abans que es donés el tret de sortida a la 25a edició de la competició) i que s’anul·lava el pit-walk previ a la cursa.

ELS FAVORITS NO GUANYEN
Al migdia es va posar en marxa la prova i ben aviat un dels grans favorits, el Yamalube Folch Endurance, es quedaria sense opcions de lluitar per un nou triomf per culpa del trencament del motor de la seva moto. El Kawasaki Català Aclam (campió de l’edició del 2018) també s’hauria de retirar.

Així doncs, el triomf va ser per a una escuderia francesa, el Team BMD Performance-B Motorsport. L’equip OG Motorsport by Sarazin va pujar al segon calaix del podi, mentre que el tercer va ser el conjunt vallesà FR Moto.