El podi amb els tres primers classificats de la prova. Foto: Circuit

La corona canvia de mans. L’equip Kawasaki Català és el nou rei de les 24 Hores de Catalunya de Motociclisme, la prova de resistència per excel·lència del país, que es va disputar entre dissabte i diumenge de la setmana passada al Circuit. El conjunt dirigit per Eduard Català havia arribat a la cita convertit en un dels clars aspirants a la victòria i les circumstàncies el van acompanyar, ja que el seu rival històric, el Yamalube Folch, es va retirar de la competició. Així, l’escuderia aconsegueix la seva setena victòria a Montmeló i li retalla el desavantatge al seu principal competidor, que ha guanyat la prova 11 vegades.

“La cursa ha estat molt difícil, com totes les 24 Hores aquí, però se’ns han posat una mica de cara a la que Folch i Proelit han tingut problemes”, va explicar el director de l’equip després d’haver alçat el trofeu. “Estem eufòrics, no guanyàvem des del 2012 i coincidint amb el canvi de marca i la recomposició de l’equip, entre Kawasaki, Dunlop i nosaltres hem aconseguit una victòria molt valuosa”, va afegir.

L’equip Català, format per Ferrer, Pilot, Saseta i Denis, ja havia començat a deixar entreveure les bones sensacions amb la seva nova màquina en les tandes cronometrades de divendres passat, i en total va completar 742 voltes al traçat, un rendiment molt superior al que li va servir als de Josep Maria Folch per proclamar-se campions el 2017.

La segona posició va ser per al conjunt francès del Team BMD Performance-B Motorsport, que va completar sis voltes menys que els campions, mentre que el tercer calaix del podi també va ser per a una escuderia francesa, Tecmas, que amb una BMW S1000 RR va fer 15 voltes menys que l’equip vencedor.

SAURÍ, EN EL RECORD
Les 24 Hores, però, també van tenir un record per a Enric Saurí, el pilot de Granollers que va morir el 8 de juliol de l’any passat. Saurí va perdre el control de la seva Yamaha en el primer revolt travessant l’escapatòria en diagonal i va sortir de la pista, impactant contra les proteccions.

L’accident li va provocar múltiples lesions de caràcter crític, que van obligar a traslladar-lo a l’Hospital de Granollers, on no li van poder salvar la vida.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram