N-150 al seu pas per Barberà del Vallès. Foto: Ajuntament de Barberà

L’N-150, o també coneguda com a carretera de Barcelona, passarà de ser una via nacional per al trànsit de vehicles a una “avinguda metropolitana” i un “espai de trobada local”. Això és el que es desprèn del col·loqui del passat 3 de març en què l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) va adreçar-se a la ciutadania dels diferents municipis afectats –Barberà, Montcada i Reixac, Cerdanyola del Vallès i Ripollet– en el marc del Pla d’Acció Local de la xarxa RiConnect del programa URBACT.

La sessió va ser batejada com a Repensem l’N-150 i, segons l’Ajuntament de Barberà, tenia per objectiu “redactar un pla d’acció integrat que s’haurà de desenvolupar amb la participació de tots els agents involucrats en el territori i haurà de determinar accions concretes per a la transformació” de la carretera. En la trobada telemàtica hi va participar la tinenta d’alcaldia de Barberà, Mònica Sempere, que va afirmar que “l’N-150 s’ha de convertir en un eix de vida, on es pugui passejar, amb espais per als comerços i l’activitat social”.

També hi va participar Oriol Ribera, de l’AMB, que va explicar que un model d’èxit en el qual emmirallar el futur de l’N-150 és la C-245 que travessa Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Boi i Cornellà. Encara que Ribera va indicar que hi ha moltes diferències entre les dues carreteres, l’exemple li va servir per mostrar com els canvis es plasmen en el territori.

Aquesta no ha estat l’única activitat organitzada per l’AMB en el marc de l’N-150. El 16 de març es va dur a terme una sessió similar, en aquest cas per a entitats dels municipis per on passa la via.