Un moment del tall de trànsit de diumenge passat a l’N-150 al seu pas per Barberà del Vallès. Foto: Barberà Respira

Les protestes contra l’excés de trànsit que fa temps que es produeixen a Barcelona van fer el salt aquest passat cap de setmana a altres municipis metropolitans, entre ells Barberà del Vallès. En tots els casos, el clam va ser el mateix: eliminar carrils de trànsit, ampliar voreres i donar espai als transports més sostenibles, com ara la bici, a les carreteres que passen pel mig de les localitats. A Barberà, l’N-150, coneguda com la carretera de Barcelona.

La plataforma Barberà Respira, impulsora de l’acció conjuntament amb Moviment Veïnal del Sud, de Sabadell, reivindica que l’N-150 deixi de ser una carretera per passar a ser un carrer. “Avui a Barberà centenars de persones hem fet un pas de gegant per pacificar la carretera de Barcelona i convertir-la en un espai més cívic i saludable”, celebraven a les xarxes socials el mateix diumenge de la protesta.

Durant la jornada reivindicativa hi va haver jocs, contacontes, ball de bastons i fins i tot es va pintar amb guix un carril bici damunt l’asfalt d’aquesta “autopista urbana”, en paraules de Barberà Respira. Tot plegat per imaginar l’N-150 que volen per al futur: “amb menys espai per als cotxes i més per a la vida”.

La protesta arribava després que, dies enrere, una enquesta ciutadana dirigida per l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) determinés precisament que més de 1.000 veïns de Barberà, Ripollet, Cerdanyola i Montcada volen que l’N-150 sigui més verda. De fet, el mateix estudi va concloure que aquesta carretera és “la infraestructura percebuda més negativament” a la zona.

Més de 1.000 vallesans volen que l’N-150 sigui més verda