La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, durant la posada en marxa de les obres. Foto: Ajuntament

La polèmica construcció del Centre Direccional de Cerdanyola ja està en marxa. Les obres començaven el 20 de maig, centrades en la urbanització de la rambla del Castell, que serà l’eix vertebrador del futur barri que es construirà al Parc de l’Alba. En aquesta zona s’aixecaran més de 5.000 habitatges en total, prop de la meitat amb protecció oficial, creant un nou barri de 408 hectàrees connectat al Sincrotró, a la UAB i a l’entorn natural.

Les obres que ara han començat són la primera fase d’aquest ambiciós pla urbanístic i preveuen la construcció de 1.850 habitatges al voltant de la rambla -682 dels quals seran de protecció oficial-, de 14.000 metres quadrats de sostre comercial, 120.800 d’oficines i 14.600 d’equipaments públics. Amb una amplada de 40 metres de façana a façana, la rambla comptarà amb una mitjana enjardinada per a vianants, vials laterals, carril bici i aparcament en línia.

Tot plegat es tirarà endavant amb un pressupost de 15,8 milions d’euros i un termini d’execució de 31 mesos. La previsió, per tant, és que aquestes primeres obres s’acabin a principis del 2028 per, després, poder seguir donant forma al Centre Direccional.

Seguretat ambiental

Precisament, per poder completar el pla urbanístic, paral·lelament s’està tirant endavant el ressegellat de l’antic abocador de Can Planas. Aquesta obra, que tindrà una durada de 18 mesos, inclou la creació d’un gran parc de 18 hectàrees i, segons apunten des de l’Ajuntament, “és essencial per garantir la seguretat ambiental i la continuïtat del pla urbanístic”. De fet, és un dels punts més polèmics del desenvolupament del Direccional i un dels que ha aixecat més queixes ciutadanes.

En aquesta línia, les entitats contràries al Direccional segueixen qüestionant el pla “per l’impacte ecològic i pel creixement urbanístic massiu i desproporcionat”. Mentrestant, l’alcalde, Carlos Cordón, assegurava que és una “oportunitat històrica” i la consellera de Territori, Sílvia Paneque, assenyalava que “el projecte està pensat des d’un respecte escrupolós al medi i al paisatge”.

Així serà el nou gran barri de Cerdanyola
WhatsAppEmailXFacebookTelegram