“Facultat de comprendre les emocions i els sentiments externs per un procés d’identificació amb l’objecte, grup o individu amb què hom es relaciona”. Així defineix el DIEC la paraula ‘empatia’. És, en definitiva, la capacitat de posar-se en la pell dels altres. Aquest concepte s’ha posat de moda darrerament, sobretot arran de la pandèmia, però convindria que estigués de moda també posar-la en pràctica.

Per fer-nos una idea del valor que ha pres l’empatia en l’últim any en tots els àmbits, també en el laboral, ens podem fixar en una enquesta del CEMS, Aliança Global d’Escoles de Negocis, de la qual s’ha fet ressò la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Preguntats per les qualitats d’un bon lideratge, el 43% dels més de 1.700 enquestats han esmentat l’empatia, mentre que, en les enquestes d’abans de la pandèmia, aquesta xifra era del 38%.

Tot i que l’empatia es comença a desenvolupar de petits, sempre es pot millorar. Des de la UOC, la doctora en Psicologia Clara Selva ofereix consells per ser més empàtics: “Escoltar activament, interessar-nos pels altres, observar i interpretar la comunicació no verbal, comunicar-nos respectuosament i no jutjar”.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram