Els comerciants defensen les dates tradicionals de les rebaixes. Foto: Arxiu

L’any 10 d.C –després de la Crisi–, també dit 2018 d.C. –després de Crist–, es postula com una oportunitat per als botiguers per recuperar l’alegria. Almenys això és el que s’entreveu per les bones sensacions que estan tenint amb les rebaixes, una campanya que ha patit un “deteriorament en el seu propòsit original”, va explicar a principis d’any Xavier Olivé, president de Cerdanyola Comerç i de PIMEComerç del Vallès Occidental.

I és que l’avançament dels descomptes i jornades prenadalenques com el Black Friday ajuden a malmetre, a poc a poc, un concepte que perd sentit també gràcies a les vendes per internet i els canvis d’hàbits de la clientela. Això i la falta de consens del sector per arrencar les rebaixes l’endemà de Reis compliquen cada any una campanya que ajuda tant a botiguers –que treuen estoc d’hivern– com a compradors.

Sigui com sigui, les d’enguany estan deixant, com hem dit, sensacions positives entre els botiguers, segons assegura Olivé. “Van començar bé, amb ganes”, explica, tot i que reconeix que encara no tenen dades específiques per valorar la campanya de manera més acurada. 

Una valoració que segueix la línia de les previsions que va fer l’Agrupament de Botiguers i Comerciants de Catalunya (ABC). El seu secretari general, Emiliano Maroto, va calcular que els comerciants catalans vendrien durant les rebaixes d’hivern un 4% més que l’any passat.

Per la seva banda, la Unió de Comerciants de Ripollet acomiadarà la campanya el pròxim 11 de març amb una fira, el Ripostock, que tindrà lloc aquell matí a la Rambla Sant Jordi perquè els comerciants facin net de productes d’hivern i donin la benvinguda a la primavera i al bon temps.

WhatsAppEmailXFacebookTelegram