Visoren Esplugues

Els veïns denuncien un mal manteniment de les finques. Foto cedida

L’empresa Visoren, encarregada de l’explotació de tres blocs d’habitatges de protecció oficial a Esplugues afectats per una pujada del cost de l’energia amb efectes retroactius, ha comunicat que atura els tres rebuts pendents corresponents a l’increment dels preus dels subministraments. Ho fa “fins a tenir un acord amb els usuaris”, informen des de l’empresa a l’ACN, on expressa que ja han trobat solucions per a inquilins que han tingut probemes similars a Tiana, Canet, Sant Fost o Manresa.

En aquest sentit, Visoren entén que l’increment de preus té repercussions “greus” per a les famílies, en especial per a les més vulnerables. De fet, els veïns denuncien que l’augment de les quotes del gas i l’aigua és “abusiu” i consideren que no els poden cobrar de manera retroactiva les pujades corresponents a tot l’any 2022. A la carta que la gestora va enviar els veïns a finals del desembre, i a la qual ha tingut accés Línia Tres, ho argumentava per la inflació i la pujada del preu de l’energia en l’àmbit internacional.

Formes inadequades

Els veïns, tanmateix, sempre han sostingut que no es neguen a pagar, sinó que volen comprovar amb documentació que les pujades es corresponen amb la realitat, ja que l’empresa fins ara només ha justificat l’increment a través d’un paper elaborat per ella mateixa. En aquest sentit, des de la firma han reconegut que les formes d’aquella missiva, en la qual amenaçava els veïns de prendre les mesures que consideressin necessàries en cas de no voler pagar, “sense cap mena de dubte no van ser prou entenedores”. Per tot plegat, des de l’empresa prometen que no emprendran accions legals ni reclamaran el primer rebut que ja han passat i que alguns inquilins han retornat.

A més, dimarts l’Ajuntament d’Esplugues va ordenar l’empresa que aturés el cobrament dels increments durant un període de tres mesos, una moratòria que servirà per revisar la informació i constatar si, legalment, es pot demanar aquest increment amb efectes retroactius. Sigui com sigui, fonts veïnals comenten a aquesta publicació que senten “incertesa” pel que pugui passar després d’aquests tres mesos i expressen cautela, tot recordant que hi ha eleccions al maig i tement que aquesta qüestió no s’afronti fins després dels comicis perquè no esquitxi la campanya electoral.

L’estat de manteniment dels blocs

Amb tot, Visoren assegura que mai no ha deixat de prestar el seu servei, amb independència de la situació del cobrament. En aquest sentit, el veïnat també critica l’estat de manteniment dels tres blocs i demanen poder accedir a l’informe dels tècnics municipals que van visitar recentment els immobles per revisar que tot estigués en ordre.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram