Fotografia d’unitat entre alcaldes i Generalitat. Foto: Sant Joan Despí

Els ajuntaments de Sant Joan Despí, Esplugues i Sant Just Desvern, conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i la Generalitat, han acordat crear una taula de treball per començar a impulsar la transformació de l’autovia B-23 en una via urbana. Paral·lelament, les administracions han acordat demanar a l’Estat el traspàs de la titularitat d’aquesta via, amb els recursos necessaris per al seu manteniment i per començar a executar projectes pendents, com la creació del carril BUS VAO, per al transport públic i vehicles d’alta ocupació –valorat en 15 milions d’euros–, que aniria acompanyat d’altres iniciatives per promoure els desplaçaments sostenibles a l’entrada de Barcelona –aparcaments connectats amb el transport públic, park and ride, o carrils per a bicicletes–.

Els ajuntaments han explicat a través d’un comunicat que l’alta densitat de trànsit i “el col·lapse diari que registra aquesta via d’accés a Barcelona” des d’aquestes poblacions del Baix Llobregat requereix una “transformació integral per assolir una mobilitat més sostenible” que prioritzi el transport públic, tot reduint la contaminació i promovent un desenvolupament urbanístic que vertebri el territori, alliberant als municipis de l’actual barrera que representa la B-23.

Josep Rull, conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, ha explicat que un cop concretat el traspàs de la titularitat de la via, “haurem d’establir les diferents fases d’execució”. Per tant, la taula de treball neix amb voluntat però sense dates concretes d’acció.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram