Pacients als passadissos d’urgències aquest estiu. Foto: Twitter (@MontserratMas5)

“Col·lapse permanent”. D’aquesta manera defineixen la situació que es viu al servei d’urgències de l’Hospital Moisès Broggi. Qui fa aquesta denúncia és el Comitè d’Empresa, que assegura que tot i la baixa afluència de pacients durant l’estiu, la situació ha empitjorat, ja que la direcció del centre ha tancat 68 llits durant els mesos d’estiu.

Els professionals expliquen que la falta de llits obliga a deixar els pacients que arriben d’urgències cinc o sis dies als passadissos, ja que no hi ha llits disponibles per ingressar-los. És en aquest mateix espai, sense cap mena d’intimitat, on els professionals els han de fer proves, els han de canviar i on els pacients han de menjar, dormir i fer les seves necessitats. Per això, denuncien que “el que en un primer moment va ser una puntualitat que no va posar en alerta la direcció del centre, s’ha convertit en una pràctica habitual” i normalitzada.

A més, els professionals denuncien que aquest col·lapse ha provocat que, en algunes ocasions, la ràtio de pacients per cada infermer hagi superat les 30 persones.

Des del Comitè també expliquen que molts professionals que arriben a l’hospital, sigui amb contractes fixos o amb temporals, en veure la situació laboral del centre, marxen a altres hospitals on els ofereixen millors condicions de treball.

Davant d’aquesta situació, el PSC va registrar una sèrie de preguntes al Parlament per demanar a la Generalitat que resolgui la situació del Moisès Broggi i asseguri un bon servei als ciutadans de la comarca.