Sense carril bici, la connexió pel pont queda interrompuda. Foto: Google Maps

El govern de Pilar Díaz aposta per fer anar les bicicletes i els patinets elèctrics per la calçada en el tram del pont d’Esplugues per millorar la “convivència” entre vianants i vehicles. Fonts municipals han explicat a Línia Tres que l’Ajuntament instal·larà senyals que prohibiran la circulació de bicis i patinets elèctrics per la vorera del pont, que quedarà reservada per als vianants. Perquè aquest canvi no posi en perill ciclistes i usuaris de patinets elèctrics, el consistori també limitarà la velocitat a la calçada a 30 km/h. Aquest canvi es marcarà amb senyalització a terra, als carrils drets d’ambdós sentits, on també es pintarà una bicicleta perquè els conductors vegin que, a partir d’ara, compartiran el carril amb bicis i patinets elèctrics.

Aquesta és l’aposta del consistori per intentar resoldre el conflicte que es viu cada dia en aquest punt clau de la xarxa de mobilitat de la ciutat. Una situació que, com adverteixen usuaris i partits de l’oposició, ha anat empitjorant sense que el govern local fes res per resoldre-ho.

El problema és que el pont, un nus de comunicacions vital per a la ciutat, trenca la xarxa de carrils bici que s’han fet i que conflueixen en aquest punt. Just abans d’arribar-hi s’acaba el carril bici de l’avinguda dels Països Catalans, que connecta amb Barcelona superant la ronda, una zona per on van passar més de 9.100 a la setmana ciclistes durant el 2020. A l’altra banda hi ha dos carrils, el que va fins a la plaça de la Sardana per l’avinguda de Cornellà i el que connecta amb Sant Just per Laureà Miró. Aquest el van fer servir més de 5.000 persones setmanalment de mitjana l’any passat.

Però tots aquests usuaris es troben sense un carril propi per creuar el pont. I fins ara ho feien per la vorera. Per això, Jose Antonio González, veí d’Esplugues i ciclista, va presentar una proposta als pressupostos participatius perquè es fes un carril bici reduint un carril de circulació per als cotxes. Però com explica, la proposta no va ser acceptada. Al principi li van dir que la idea superava el límit del pressupost, però ell va reclamar més explicacions i, finalment, des de l’Ajuntament van detallar que la mesura no era viable pel volum de cotxes que passen pel pont. González afirma que “no hi ha cap criteri” que marqui que una proposta no es pot presentar pel volum de cotxes i creu que haurien de ser els ciutadans qui escollissin o no la seva idea.

ESPERANT EL METRO
Des de l’Ajuntament asseguren que el seu objectiu és fer un carril bici quan s’ampliï el pont. Un projecte que està lligat a l’arribada del Metro al centre de la ciutat. Ara fa sis anys que es va firmar el compromís per fer-ho realitat i des del consistori afirmen que “el projecte executiu està pràcticament enllestit”.

Per altra banda, el Partit Popular ha llençat una proposta que preveu guanyar espai a la calçada, però sense treure carrils als cotxes. La seva idea és eliminar una de les vies del Tram i fer que, pel pont, els trens comparteixin via. Així, es podria fer el carril bici i es mantindrien els dos carrils per banda per als cotxes. Des del PP, Marcos Sánchez assegura que seria una obra de “poc impacte econòmic” i s’evitaria un caos de trànsit com en altres punts. Els populars presentaran una moció al Ple per debatre la proposta i que els partits es posicionin.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram