Els descomptes oscil·laran al voltant del 40%, tot i que alguns comerços en faran de més grans. Foto: Arxiu

“Ha estat la millor campanya des del 2007”. Amb aquestes paraules resumeix Miquel Àngel Fraile, secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), la campanya de Nadal que va finalitzar fa poc. Tot i no tenir encara dades tancades, Fraile creu que les vendes han augmentat respecte de l’any passat “al voltant del 4%”, fent bones les previsions d’inicis del passat mes de desembre.

“La confiança dels consumidors i els símptomes de millora en la situació econòmica” han estat determinants, segons Fraile, per trencar amb la dinàmica a la baixa de les passades campanyes nadalenques. De totes maneres, el secretari general de la confederació recorda que aquesta recuperació del sector “potser no ha arribat de manera uniforme a tots els indrets del país i a tots els sectors”.

AMB FORÇA PER A LES REBAIXES
Les bones sensacions que ha deixat la campanya de Nadal ha esperonat els botiguers, que han iniciat les rebaixes amb forces renovades. En aquest sentit, les previsions que fa la CCC de cara als dos mesos de descomptes són d’un increment del 3% en les vendes respecte de l’any passat, el que es pot traduir en una facturació superior als 850 milions d’euros. Igualment, l’organització també calcula que la despesa mitjana per persona serà d’entre 90 i 100 euros. “Els descomptes de les rebaixes suposen un ajut molt important per a les famílies”, reconeix Fraile, que torna a fer una defensa aferrissada del 7 de gener com a inici de les rebaixes d’hivern. “És l’autèntic i tradicional inici de la campanya”, conclou. I és que fa tres anys que el Tribunal Constitucional manté suspesa la llei catalana d’horaris, que convertia el 7 de gener en l’inici dels descomptes.

Enguany les rebaixes estaran condicionades per una climatologia amb temperatures relativament altes per a aquesta època de l’any, cosa que pot condicionar les vendes en el sector tèxtil.

La contractació també creixerà durant les rebaixes

Si una pota de la recuperació del comerç durant Nadal ha estat l’augment de vendes, l’altra ha estat l’ocupació que ha generat. Segons Fraile, durant la campanya nadalenca es van signar un 3% més de contractes respecte de l’any anterior. Es tracta d’unes places que van cobrir llocs de treball auxiliars i d’animació.

De cara a les rebaixes, el secretari general de la CCC augura que augmentaran les contractacions i que moltes de les que es van fer durant Nadal “es perllongaran durant els dos mesos de descomptes”. A més, Fraile remarca que Catalunya ha liderat el creixement en l’ocupació al sector del comerç en l’àmbit estatal.

Aquestes previsions optimistes de la CCC són tanmateix superades per un estudi de l’empresa de recursos humans Randstad, que calcula que de cara a les rebaixes d’hivern es crearan 10.400 llocs de treball al Principat, el que suposa un creixement del 16% en relació a l’any passat. Aquest informe també destaca que Catalunya liderarà el rànquing de creació d’ocupació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram