A Esplugues s’han repartit 11.568 vals. Foto: Twitter (@ajesplugues)

Èxit desigual de les campanyes dels ajuntaments d’Esplugues i Sant Joan Despí per fomentar el comerç local durant les festes nadalenques. El consistori espluguí va posar en marxa la iniciativa ‘Jo compro a Esplugues. Viu el comerç de proximitat’, a través de la qual va rebre 3.856 peticions per obtenir els vals de descompte de deu euros que subvencionava l’Ajuntament. Això s’ha traduït en l’entrega d’11.568 vals de descompte, cosa que ha suposat una despesa de 115.680 euros al consistori, per sota dels 150.000 que havia previst destinar-hi.

Per altra banda, la campanya santjoanenca va consistir a oferir als veïns i veïnes del municipi una targeta moneder per valor de cent euros, en què els ciutadans en pagaven 70 i l’Ajuntament afegia els 30 restants. Segons han explicat fonts municipals a Línia Tres, el consistori ha rebut 1.530 sol·licituds per obtenir aquesta targeta, ni la meitat de les 3.300 que preveia repartir el govern d’Antoni Poveda aquest Nadal.