Notícies

Satisfacció entre les entitats per l’acord per la futura unió del Tram

|2019-02-07T12:22:54+00:007 Febrer 2019||Línia Sarrià

El 25 de gener del 2019 ja és una data que queda marcada, per sempre més, en la història de la mobilitat de la ciutat. I és que en la primera sessió plenària de l’any es va desbloquejar la unió del tramvia per la Diagonal, una iniciativa que ha estat en el debat públic i polític durant més d’una dècada. La iniciativa tira endavant gràcies als 24 vots de l’equip del govern d’Ada Colau, d’Esquerra, del PSC i dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy i Juanjo Puigcorbé. En canvi, els 17 regidors del PDeCAT, del Partit Popular i de Ciutadans van votar-hi en contra. De moment no s’han fixat terminis concrets (les eleccions municipals són imminents), però la decisió ha generat una enorme satisfacció entre les entitats que defensaven la connexió dels dos extrems.

D’aquesta manera, Unim els Tramvies, la Plataforma Pel Transport Públic, la Plataforma per la Qualitat de l’Aire o la FAVB, entre altres, van voler compartir la seva felicitat amb comunicats i missatges a les xarxes socials aquell mateix divendres, pocs moments després que es confirmés que el projecte tirava endavant.

De fet, el president de la Plataforma Pel Transport Públic, Ricard Riol, que era un dels assistents a la sessió al Saló de Cent, va ser un dels que va mostrar la seva alegria d’una forma més efusiva. Riol, amb un gran somriure, duia una maqueta d’un tramvia i es va aixecar del seu seient per simular la futura unió.

Aquesta satisfacció, però, és compartida més enllà de la ciutat. I és que a Sant Adrià i Badalona, les dues ciutats on també arriba el Trambesòs, o a Esplugues i Sant Just Desvern, els municipis per on passa el Trambaix, també s’ha rebut amb optimisme aquesta notícia, una sensació positiva compartida també per la CONFAVC.

2020, PUNT DE PARTIDA?
Ara, doncs, falta que es passi de les decisions a les accions. En aquest sentit, durant la primera setmana d’aquest mes, l’Ajuntament va demanar a l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que publiqui l’estudi informatiu sobre la unió que es va elaborar el 2017. La intenció de l’actual govern municipal seria començar les obres durant l’any que ve.

“BRINDIS AL SOL”
Des de l’oposició, el PDeCAT va definir l’acord com un “brindis al sol” i va insistir en la seva aposta pel bus elèctric. Ciutadans, per la seva banda, va dir que “no és prioritari gastar 600 milions”, mentre que el PP va qualificar l’acord de “gesticulació”.