La plaça de la Torre en el seu estat actual. J. Sugrañes

La plaça de la Torre i el seu entorn limitarà el pas dels vehicles per donar més espai als veïns. S’han realitzat fins a tretze obres al barri per prioritzar els vianants vers els cotxes.

Els veïns del barri del Putget i Farró s’hauran acostumat en el darrer any a esquivar els sots al terra, les bastides i les tanques de protecció, així com a l’ensordidor soroll que produeix la maquinària dels operaris. No en va, en el que portem d’any 2010, s’han iniciat o enllestit fins a 13 obres a diferents carrers del barri. La sensació per al vianant durant aquest temps és que bona part del barri es trobava aixecat.

L’objectiu de tantes actuacions, per suposat, no és el d’incomodar al veïnat, sinó el de millorar la qualitat de vida dels seus habitants. El vianant guanyarà prioritat respecte als cotxes, que deixaran d’imposar-se en els carrerons més petits del Putget i Farró.

STOP ALS VEHICLES

D’un temps ençà, l’Ajuntament aposta per la restricció del pas dels vehicles a favor del vianant, posant al mateix nivell la calçada i la vorera, i amb la creació de la Zona 30, que limita la velocitat als 30 km/h. Molts dels car­rers del Putget i Farró es caracteritzen per la seva estretor, el que ha provocat que, tradicionalment, existeixin voreres ínfimes. Així doncs, no és estrany trobar-se persones en cadira de rodes o amb carros de la compra o cotxets de nadons que passegen pel mig del carrer, posant en perill la seva pròpia seguretat.

Aquesta sèrie d’obres vol eliminar aquestes minivoreres i donar més espai al vianant. Uns exemples d’aquestes mesures són els renovats carrers Pàdua, Marquès de Santa Anna, Ríos Rosas o de la Gleva. En alguns casos, com a Pàdua, s’han eixamplat les voreres. Al carrer de la Gleva, per altra banda, s’ha implantat la plataforma única, en la qual la vorera i la calçada es troben al mateix nivell separats per unes pilones.

En el cas de la plataforma única, s’eliminen en la majoria dels casos les places d’aparcament a la calçada.

ILLES PER ALS VIANANTS

Dues d’aquestes obres als car­rers s’han iniciat aquest estiu i destaquen per convertir determinades zones del barri en uns autèntics oasis, on el pas dels vehicles està limitat.

Per una banda, aquest estiu també s’han iniciat les obres a la plaça de la Torre i a tots els car­rers del seu entorn. S’invertiran 1,6 milions d’euros per implantar a la plaça i al seu entorn la plataforma única. Els vials que milloraran la seva imatge són la pròpia plaça i els carrers Camps i Fabrés, Mare de Déu de Gràcia, Mossén Xiró, Sant Magí, Montroig i de la Torre. D’aquesta manera, es farà tot un corredor reservat per al pas dels vianants. Fins ara, la plataforma única reservada per al vianant comença al carrers dels Santjoanistes, cantonada amb Saragossa, comunica amb la plaça Mañé i Flaquer, puja per Vallirana fins a la plaça Sant Joaquim i acaba a la ronda General Mitre.

Quan s’acabin les obres, que tenen una durada aproximada de 10 mesos, l’àrea amb el trànsit restringit continuarà des de Mañé i Flaquer pel carrer de la Torre, fins a cobrir tota la zona, limítrofe amb el barri de Gràcia.

Per altra banda, s’ha iniciat la transformació de la plaça Ventura Gassol, que s’acabarà pel proper gener. La reforma suposarà una inversió de 430.000 €, i reservarà una àrea per als vianants que comunicarà els carrers Pàdua i Marquès de Santa Anna. La remodelació d’aquest últim vial es va enllestir abans de l’agost, tal com ja va avançar aquest periòdic. S’eliminaran obstacles físics, es renovaran les xarxes de serveis, com l’enllumenat i el clavegueram, i es farà una reurbanització de tota la plaça. Aquestes millores s’emmarquen en tot d’actuacions als carrers de l’entorn de la plaça Lesseps, que passaran de tenir petites voreres i un espai escàs per al vianant, a estar reservats per als veïns i limitaran l’accés dels vehicles.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram